رویدادهای استارتاپی فرصتی برای شناسایی استعدادها و اجرای ایده‌های فناورانه

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان گفت :رویدادهای استارتاپی فرصتی برای شناسایی استعدادها و اجرای ایده‌های فناورانه است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر محمدرضا جعفری در این باره گفت : باتوجه به توسعه همزمان دانش و مهارت در دانشگاه جامع علمی کاربردی رویدادهای استارتاپی یکی از درگاه‌های اصلی تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری در این دانشگاه است که با هدف شناسایی استعدادها و اجرای ایده‌های فناورانه از سال گذشته به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی به صورت جدی در نظر گرفته شده اند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده، برگزاری ده رویداد استارتاپی تقاضامحور در مراکز آموزش علمی کاربردی استان، پیش بینی و مجوز قطعی این رویدادها از معاونت پژوهش دانشگاه اخذ شده است که براساس برنامه زمان بندی برگزار می شوند.

دکتر جعفری با اشاره به اینکه تاکنون6 رویداد استارتاپی در استان برگزار شده است بیان کرد: استارتاپ ها پدیده های نوظهوری هستند که با حداقل سرمایه و امکانات، دست به نوآوری هایی می زنند که در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد نقش آفرینی می کند.

وی ادامه : یکی از دغدغه های اصلی ایده پردازان، مباحث مالی استارتاپ‌ها است. یک ایده پردازی که منتخب یک رویداد استارتاپی است نیاز به حمایت مالی و معنوی دارد بنابراین حمایت ایده‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان تصریح کرد: باتوجه به زمینه فعالیت تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی، رویدادهای استارتاپی به‌صورت نیاز محور، زمینه محور و موضوع محور برگزار می شود که انتظار می رود بعد از ارائه و معرفی ایده های برتر در مرکز نوآوری، مورد حمایت و تسهیل گری قرار گیرند.

جعفری با بیان اینکه دانشگاه‌ها پاسخگوی نیازهای کلیدی کشور هستند افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس ماموریت‌ خود، تربیت نیروی ماهر، متخصص و کارآفرین را برعهده دارد و تلاش می‌کند با ارائه آموزش‌های مهارتی پاسخگوی نیازهای کشور در راستای کاهش بیکاری باشد. وی، حضور مسئولان شهرستان‌ها در کنار دانشجویان و صاحبان ایده را از ویژگی بارز این رویدادها برشمرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون رویداد استارتاپی بهینه سازی مصرف انرژی در لوازم خانگی، رویداد استارتاپی پوشاک، رویداد استارتاپی انار، رویداد استارتاپی گیاهان دارویی، رویداد استارتاپی طراحی مانتو مدارس و رویداد استارتاپی مدیریت مصرف آب، توسط مراکز آموزش علمی کاربردی استان لرستان برگزار شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1855109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =