اعتراض نسبت به رد صلاحیت‌ کاندیداها تا ۱۹ دی‌ماه فرصت دارد

رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه گفت: فرصت اعتراض به رد صلاحیت‌ کاندیداها از ۱۷ دی‌ماه آغاز شده و تا ۱۹ دی‌ماه ادامه دارد.

محسن مفید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در این مرحله از مجموع ۵۶۱ داوطلبی که ثبت‌نام کرده بودند، ۴۸۸ پرونده به هیئت نظارت استان و هیئت نظارت مرکزی تحویل داده شد.

وی افزود: ۷۳ نفر از داوطلبان یا انصراف داده یا پس از رد صلاحیت آنها توسط هیأت‌های اجرایی هیچ‌گونه اعتراضی برای رسیدگی مجدد به صلاحیت خود نداشتند.

رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه تصریح کرد: در این مرحله، بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت استان و هیئت نظارت مرکزی انجام شد، بر اساس بررسی صورت گرفته ۲۱۹ نفر از داوطلبان استان تایید صلاحیت شده و ۲۴۲ نفر نیز یا رد صلاحیت شده یا صلاحیت آنها احراز نشد.

مفید عنوان کرد: ۲۵ نفر به عنوان عدم ثبت نام تلقی شده‌اند، یعنی افرادی بودند که مدارک لازم را بارگذاری نکرده و از شرایط لازم برای حضور در انتخابات برخوردار نبودند، طی روند بررسی صلاحیت‌ها نیز ۲ نفر از داوطلبان انصراف دادند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه ادامه داد: مهلت اعتراض برای داوطلبان رد صلاحیت شده وجود دارد، این افراد می‌توانند تا فردا (نوزدهم دی‌ماه) به سامانه شورای نگهبان که آدرس آن به صورت پیام برای آن‌ها ارسال شده مراجعه کرده و اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند.

مفید عنوان کرد: ثبت اعتراض کاملاً به صورت الکترونیکی است و افراد باید از مراجعه حضوری به دفتر شورای نگهبان در استان خودداری کنند، تا ظهر امروز (۱۸ دی‌ماه) ۷۸ نفر در سامانه داوطلب نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کرده‌اند.

مفید گفت: با اتمام مهلت اعتراض، شورای نگهبان یک ماه فرصت دارد که به اعتراض داوطلبان رسیدگی کرده و نتایج آن را ۲۰ بهمن ماه اعلام کند، شورای نگهبان با دقت به تمام شکایت رسیدگی کرده و اجازه نخواهد داد حقی از کسی ضایع شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1858356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =