وجود ظرفیت ۵۵٠ نفری نگهداری بیماران اعصاب و روان در مراکز بهزیستی کرمانشاه 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: برای نگهداری بیماران اعصاب و روان استان، مراکز بهزیستی دارای ظرفیت ۵۵٠ نفری هستند.

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: سازمان بهزیستی متکفل چند کارویژه اصلی از جمله زنان، کودکان، سالمندان، معلولان، آسیب دیدگان اجتماعی و بهبود یافتگان از آسیب است.

وی افزود: بخشی از خدمات سازمان بهزیستی در حوزه معلولیت‌ها قرار دارد که شامل خدمات مستمر و غیر مستمر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: مراکز مراقبتی بهزیستی در حوزه‌های مختلف فعال هستند و ٢٢ مرکز نگهداری شبانه‌روزی در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی گفت: در حوزه سالمندان که یکی از مخاطبین بهزیستی هستند هفت مرکز شبانه‌روزی با ظرفیت ۵٠٠ نفر فعال است.

این مقام مسئول ادامه داد: از مجموع این مراکز ۶ مرکز در شهر کرمانشاه و یک مرکز در جوانرود قرار دارد که عمده افراد در این مراکز مادران و پدرانی هستند که قبلا در جامعه فعالیت و خدمت کرده‌اند.

وی اذعان کرد: هفت مرکز نیز در حوزه بیماران اعصاب و روان فعال است و در این مراکز بیماران اعصاب و روانی نگهداری می‌شوند که بیماری‌شان مزمن بوده و خانواده قادر به نگهداری آن‌ها نیست.

شهبازی اضافه کرد: از مجموع هفت مرکز بیماران اعصاب و روان، پنج مرکز در شهر کرمانشاه، ٢ مرکز در کنگاور و یک مرکز در اسلام‌آباد غرب قرار دارد.

وی بیان کرد: درمان، تغذیه، دارو، روانپزشک و مددکاران برای خدمات‌رسانی به این بیماران به کارگیری می‌شوند و یکی از این مراکز نگهداری مرکز «ورمنجه» است که ٣٠٠ بیمار اعصاب و روان در این مرکز نگهداری می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ١٨۵ نفر از این افراد مجهول الهویه هستند برخی از آن‌ها به آلزایمر مبتلا شدند و یا مورد سواستفاده خانواده قرار گرفته و رها ‌شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: ظرفیت‌ها در حوزه بیماران روان در استان کرمانشاه، ۵۵٠ نفر است که به آن‌ها انواع خدمات ارائه می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1861922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =