بودجه ۱۴۰۳ شهرداری شهرکرد تقدیم شورای شهر شد/ رشد ۴۰ درصدی بودجه نسبت به سال ۱۴۰۲

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: لایحه بودجه‌ پیشنهادی حدود یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری شهرکرد در صحن علنی تقدیم شورای اسلامی مرکز استان شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مصطفی حیدری در دویست‌ و چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری شهرکرد در سال آینده حدود یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تنظیم شده که نسبت به سال‌جاری حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: این بودجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی و بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پس از بررسی پیشنهادات مناطق و سازمان‌ها و برگزاری جلسات مختلف با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی شهروندان، تهیه و تدوین شده است.

۶۹ درصد بودجه پیشنهادی شهرداری شهرکرد به بخش عمرانی تخصیص یافت

حیدری به محاسبه بودجه سال آینده شهرداری شهرکرد با توجه به تورم موجود و شرایط اقتصادی شهروندان اشاره و تصریح کرد: برخلاف الزام قانونی که شهرداری‌ها موظف به تخصیص ۴۰ درصد از بودجه خود به بخش عمرانی هستند اما ۳۱ درصد بودجه شهرداری مرکز استان در بخش جاری و ۶۹ درصد در بخش عمرانی در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: عدالت‌محوری در تمامی فعالیت‌ها و توزیع عادلانه خدمات شهری، افزایش اختیارات مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری بر اساس سیاست محله‌محوری، افزایش درآمدهای پایدار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی، اولویت‌دهی به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، توجه به جایگاه شهرکرد شهر ملی نمد و رشد و پیشرفت گردشگری از مهم‌ترین راهبردهای اساسی در تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ به‌شمار می‌رود.

image.png

رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه اظهار داشت: بودجه مصوب شهرداری شهرکرد در سال‌جاری حدود ۸۲۰ میلیارد تومان بود که با اصلاحات انجام شده به یک‌ هزار و صدوپنج میلیارد تومان گردید.

داود نجفی با اشاره به اینکه تامین اعتبارات شهرداری شهرکرد، از محل درآمدهای ناشی از عوارض عمومی، عوارض اختصاصی شهرداری، بهای خدمات و درآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری، کمک‌های اعطائی دولت و سازمان‌های دولتی و کمک‌های اهدائی و دارایی‌ها پیش‌بینی شده است، افزود: مصارف بودجه تلفیقی شهرداری و سازمان‌های تابعه در سرفصل‌های کالبدی و شهرسازی، محیط‌زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات مدیریت، اجتماعی و فرهنگی و.. هزینه خواهد شد.

نجفی تأکید کرد: از فردا کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد به بررسی دقیق بوجه تقدیمی خواهد پرداخت تا پس از بررسی‌های لازم، بودجه را در صحن علنی شورا به‌رأی بگذارد.

رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد در پایان اظهارداشت: مدیران، کارکنان و به ویژه کارشناسان حوزه درآمد باید نقش موثری در وصول به موقع سرفصل‌های درآمدی و تامین هزینه‌ها ایفا نمایند و تحقق این امر با همراهی، همت، تعامل و استفاده از تمامی ظرفیت‌های مجموعه مدیریت‌شهری شهرکرد میسر خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =