سرمایه‌گذار تله‌کابین ارومیه خلع ید شده است / آثار ثبت جهانی استان آذربایجان‌غربی به ۵ رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از خلع ید سرمایه‌گذاری سابق تله‌کابین ارومیه خبر داد و گفت: دو سرمایه‌گذاری جدید برای تکمیل پروژه اعلام آمادگی کرده و بزودی در این خصوص تصمیم گیری خواهدشد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مرتضی صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان درخصوص آخرین وضعیت حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گفت: ۳۴ پروژه مرمتی و زیرساختی شامل هتل، مجتمع‌های اقامتی و بوم‌گردی، سفره‌خانه و اماکن گردشگری با سرمایه‌گذاری ۲۵۸۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است و در دهه فجر به بهره‌برداری خواهندرسید.

وی درخصوص اقامت در واحدهای اقامتی استان نیز گفت: امسال با رشد ۳۲ درصدی شاهد اقامت ۶۷۵ هزار نفر در این واحدها بوده‌ایم ضمن اینکه بیش از ۳.۳ ملیون نفر از مراکز تفریحی و توریستی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده و تصمیمات گرفته شده، مدرسه هدایت به اداره کل میراث فرهنگی واگذار و اولین خانه صنایع دستی در این مدرسه به بهره‌برداری خواهدرسید و برنامه‌ریزی برای فعالیت کارگاه‌های این حوزه انجام شده است.

صفری از مرمت خانه انصاری به عنوان یکی از برنامه‌های میراث فرهنگی خبرداد و اظهار کرد: مرمت مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه نیز به اتمام رسیده و برنامه ما تبدیل این مدرسه به موزه مدرسه و موزه ورزشی است.

صفری در خصوص موزه تاریخ ارومیه نیز گفت: درصددیم اسناد هویتی شهر ارومیه را در این موزه به نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی درخصوص پروژه نیمه‌تمام و چند ده ساله تله‌کابین ارومیه گفت: بعد از بی‌توجهی سرمایه‌گذار قبلی و شرکت نکردن در جلسات، موافقت اصولی این گروه لغو و با خلع ید این سرمایه‌گذار در حال رایزنی و مذاکره با دو سرمایه‌گذار جدید و متقاضی برای تکمیل این پروژه هستیم و بزودی در این خصوص تصمیم گیری خواهدشد.

وی از شرکت استان آذربایجان‌غربی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خبرداد و افزود: هدف ما نمایش توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مراکز گردشگری استان به گردشگران و بازدیدکنندگان است.

وی خاطر نشان کرد: کلنگ زنی مجموعه گردشگری در خوشاکو با زیرساخت‌های هتل ۴ ستاره ، تله کابین و پیست اسکی در دهه فجر انجام خواهدگرفت.

صفری همچنین از افزایش تعداد آثار ثبت جهانی استان آذربایجان‌غربی به ۵ مورد خبرداد و افزود: قره کلیسای چالدران، آیین مذهبی قره کلیسای چالدران، کاروانسرای شاه عباسی خوی، تخت سلیمان تکاب و کلیسای زور زور ماکو آثار ثبت جهانی شده استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در خاتمه افزود: امسال اعتبارات عمرانی مصوب نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته و بیش از ۳۵ درصد اعتبارات نیز تحقق یافته است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =