شانزهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کشوری در سنندج

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، گفت: مرحله کشوری شانزهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کشوری در سنندج  با حضور۲۸۰ نفر برگزیده قرآنی در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله کشوری شانزهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کشوری در سنندج با حضور۲۸۰ نفر برگزیده قرآنی در روزهای 14 و 14 اسفندماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد در پنج رشته اذان، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، قرائت تقریب و حفظ کل قرآن در دو بخش خواهران و برادران و در رده سنی هفت تا ۳۰ سال برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، به برگزاری ۲ رشته مفاهیم و حفظ جزء ۳۰ به صورت جداگانه اشاره و بیان کرد: در مجموع در این هفت رشته، ۷۳۱ نفر ثبت نام کردند و بیشترین فراوانی با ۴۰۸ نفر در بخش مفاهیم است.

دریایی تصریح کرد: پس از داوری ۶۳ نفر به مرحله کشور راه یافتند که از این تعداد هفت نفر از کردستان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ترویج قرآنی، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی، تحکیم مسجد، قرآن و مردم و کشف استعداد های قرآنی است لذا هدف از این مسابقات قرآنی مردم محوری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =