کاهش آسیب‌های اجتماعی مستلزم نقش‌آفرینی همه دستگاه‌هاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خراسان رضوی گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و صیانت از نهاد خانواده باید همه دستگاه های متولی این امر پای کار بیایند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدامیر مرتضوی در گفتگویی با بیان اینکه «خانواده» مقدس‌ترین پایگاه اجتماعی محسوب می‌شود، اظهارکرد: برهمین اساس، حفظ بنیان خانواده باید مورد توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی در ادامه به طرح «ترنم زندگی» که توسط معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در محلات حاشیه شهر اجرایی می‌شود، اشاره کرد و گفت: این طرح، یک طرح مسجدمحور و ایده بسیار خوبی است که مدیریت شهری مشهد در دستورکار خود قرار داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خراسان رضوی افزود: بهره‌گیری از مشاور و گسترش فرهنگ مشاوره گرفتن، می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از جرم داشته باشد.

مرتضوی تصریح کرد: مشاوره گرفتن و مشورت از چنان اهمیتی برخوردار است که در دین مبین اسلام و احادیث ائمه(ع) نیز مورد تاکید قرار گرفته و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعداد پرونده‌های قضایی نیز اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و صیانت از نهاد خانواده باید همه دستگاه های متولی این امر پای کار بیایند، گفت: ثمربخشی اقدامات و فعالیت‌های حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، در گرو مشارکت و نقش‌آفرینی همه دستگاه‌هاست.

شایان ذکر است، طرح «ترنم زندگی» با هدف ایجاد مراکز مشاوره محلی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد، با محوریت 220 مسجد طراحی و اجرایی شده و تاکنون حدود 10 هزار شهروند مشهدی در این طرح شرکت داشته‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1878619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =