آغاز ماراتن انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان ششم /با یکی از این مدارک پنجگانه به حوزه های اخذ رأی بروید /چند نفر واجد شرایط رای دادن هستند؟

رأی گیری دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از ساعت ۸ صبح رأی گیری انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان ششم آغاز شد و بنا به گفته ستاد انتخابات، تا ساعت ۱۸ امروز رأی گیری ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور امکان تمدید رأی گیری وجود خواهد داشت.

آنگونه که ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است، در این انتخابات متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۱۴۰۲ هستند.

همچنین، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.

اما آنچه که امسال در خصوص مدارک شناسایی برای رأی دادن اهمیت دارد، این است که دیگر ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی گیرد و بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، رأی‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه از میان شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رأی بدهند.

همچنین احراز هویت با کد ملی خواهد بود؛ یعنی اگر شناسنامه یا مدرک قدیمی باشد که کد ملی در آن درج نشده، باید مدرکی که کد ملی در آن وجود دارد همراه رای‌دهنده باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1878820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =