توجه به موسیقی اصیل محلی گامی مهم برای مقابله با جنگ نرم دشمن

هنرمند مازندرانی که در حوزه‌ی موسیقی اصیل ایرانی فعالیت می کند در گفتگویی به نقاط قوت این نوع موسیقی و تاثیر آن بر جامعه سخن گفت.

امین سلیمانی هنرمند مازندرانی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: موسیقی ملی و اصیل ایران هویت ما است و باید گرفتن مجوز برای ارائه آن تسهیل شود. تهیه و تولید آثار هنری خلاق و اثرگذار نیازمند همراهی و حمایت همه نهادهای فرهنگی و هنری استان بوده و باید جهت تحقق این هدف گام‌های مطلوب و هدف‌دار بردارند.

این هنرمند مازندرانی با اشاره به جنگ نرم دنیای امروز و آسیب‌های آن افزود: دشمن امروز با سلاح هنر به جنگ با جوانان ما برخاسته که ما نیز نباید از این تهدید غافل شویم بلکه باید از فضای هنری موجود خود جهت مقابله با این جنگ استفاده کنیم.

وی برگزاری جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی را گامی موثر در راستای توسعه آهنگ‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: این جشنواره به جوانان فرصت داده تا بتوانند با ترانه‌سرایی و تنظیم آهنگ‌های مناسب، هنر خود را به نمایش گذاشته و به کشور معرفی کنند.

سلیمانی تاکید داشت: دشمنان دنیای اسلام امروزه توانایی جنگ سخت با جوانان ما را ندارند بلکه با استفاده از جنگ نرم و وسایل ارتباط جمعی از جمله موسیقی و ترانه‌ها سعی در نابودی و از پای درآوردن ما دارند.

این هنرمند بیان داشت: باید تلاش کنیم هنر را به سمت مساجد سوق داده و این مکان اسلامی را به پایگاه‌های هنری جامعه تبدیل کنیم.

امین سلیمانی از استعدادهای ناب این استان گفت و افزود: این استان استعداد و پتانسیل بالقوه بالایی در زمینه هنر به خصوص موسیقی بومی و محلی دارد که باید با حمایت و همت مسئولان این حوزه شناسایی و به کار گرفته شود.

این هنرمند مازندرانی در پایان بر تلاش جهت به انبوه رساندن محصولات موسیقی استان تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان باید جهت توسعه موسیقی بومی و محلی تلاش کرده و فضای موسیقی را از ترانه‌های غربی خالی کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1881233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =