ثروت بزرگ کردستان دستاوردهای هنرمندانه هنرمندان این دیار است

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: ثروت بزرگ کردستان دستاوردهای هنرمندانه هنرمندان این دیار است و همه ما وظیفه حفظ و نگهداری از این میراث معنوی را داریم و از رییس جدید حوزه هنری استان انتظار می رود در این راستا و با بهره گیری از ظرفیت هنر تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سعید لشکری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول حوزه هنری کردستان در سنندج اظهار کرد: روایت نشدن تاریخ مردمان کردستان، کار عرصه هنر را سخت کرده است و هنرمندان ما در این استان باید در قالب هنر به بیان این مجاهدت‌ها بپردازند.

وی افزود: زمان جنگ، در کردستان خط مقدم از داخل منازل و کوچه‌ها شروع می‌شد، مردمان این استان برای وجب به وجب این خاک جنگیدند، فداکاری‌هایی که در تاریخ بی نظیر است اما آنگونه که باید این مجاهدت‌ها روایت نشده است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه وظیفه اصلی معرفی این مجاهدت‌ها به نسل جوان دیدار با خانواده شهدا و بررسی مشکلات آنان است، گفت: فرهنگی و هنری بودن کردستان ریشه در همین مجاهدت‌ها و مظلومیت‌های مردمانش دارد.

وی یادآور شد: ثروت بزرگ کردستان دستاوردهای هنرمندانه هنرمندان این دیار است و همه ما وظیفه حفظ و نگهداری از این میراث معنوی را داریم و از رییس جدید حوزه هنری استان انتظار می رود در این راستا و با بهره گیری از ظرفیت هنر تلاش کند.

لشکری در ادامه اظهار کرد: ویژگی اصلی حوزه هنری مردمی بودن و در خدمت مردم بودن است و این نهاد با هنر در خدمت فرهنگ است و نباید به مکان دیگری تبدیل شود و باید برای اهالی هنر باقی بماند.

وی گفت: حوزه هنری باید پایگاه اهل فرهنگ، هنر و اندیشه باشد و ما در مرکز از حوزه هنری کردستان توقع کارهای بزرگ هنری داریم که به سرمایه معنوی این استان اضافه کند.

مهدی رمضانی اظهار کرد: خود انقلاب اسلامی و شکل‌دهی آن یک کار هنرمندانه و خارق العاده بود و این اثرهنری به مجاهدت و هنرنمایی بزرگ مردان و شیرزنان این سرزمین حاصل شده و از مولود مبارک آن هم اقدامات بزرگی شکل گرفته که امروز نشانه‌هایی از آن را در کره زمین می‌بینیم.

وی افزود: دنیای استکبار و استعمار می‌خواست این نظام و انقلاب را در مدت ۶ ماه ساقط کند اما بیش ازچهار دهه گذشته است وامروز انقلاب ایران بالغ‌تر، پویاتر و الهام‌بخش‌تر از همیشه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه امروز رسالت بزرگ تمدن‌سازی بر دوش همه ما است همان چیزی‌که مطالبه رهبری ازمردم است، گفت:
امروز مفتخریم که رهبر معظم انقلاب به کردستان عنوان فرهنگی دادند و بی شک این عنوان برازنده این استان است وهنر در رگ و ریشه مردمان این سرزمین است.

وی یادآور شد: دراستان کردستان بزرگ مردان و مفاخر زیادی داریم که شاید هنوز آنگونه که باید شناسانده نشده‌اند و بی‌شک، یک وجه از جهاد تبیین مورد تاکید رهبری در معرفی مفاخرهای این دیار است و امیدواریم بتوانیم در قالب هنر به معرفی این مفاخر بپردازیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1881664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =