زنان نیازمند به اسکان اضطراری، به این شماره زنگ بزنند

نشست خبری خانم شهردار منطقه ۸ تهران با خبرنگاران در شامگاه روز دوشنبه، با سوالاتی درباره اسکان «زنان ویژه» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهردار منطقه ۸ تهران، در نشست خبری خود درباره خدماتی که یک مددسرای مخصوص به زنان ارائه می شود، توضیح داد.

فاطمه تنهایی در این نشست خبری درباره اسکان زنانی که نیازمند محل زندگی هستند، گفت: در صورتی که زنان نیازمند در شهر تهران در هر وضعیتی نیاز به اسکان اضطراری داشته باشند، می توانند با تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند و اعلام نیاز کنند.

تنهایی درباره وضعیت پذیرش زنان در مددسرای شهرداری تهران گفت: ما یک مددسرای بانوان با ظرفیت ۱۲۰ نفر در شهرداری منطقه ۸ برای استفاده خانمها در اختیار داریم.

او با تاکید براینکه«خانمهای ویژه را در مددسرا پذیرش نمی کنیم،» گفت: در مددسرای بانوان منطقه ۸، زنانی که به نوعی با خانواده مشکل دارند ولی امکان اسکان ندارند، به شرط آنکه دارای بیماریهایی مانند ایدز یا اعتیاد نباشند و همچنین «خانم ویژه» نباشند، در این مددسرا پذیرش و اسکان می شوند.

چه زنانی در مددسرای شهرداری پذیرش می شوند؟

تنهایی با تاکید به اینکه مددسرای بانوان منطقه ۸، تابلو ندارد و نمی خواهیم برای همسایگان مشکلی به وجود بیاید، گفت: «این مددسرای ۴ طبقه، اخیرا بازسازی شده است. این مددسرا دارای امکاناتی مانند اتاق استراحت و مادر و کودک، لباسشویی، اتاق معاینه است.»

شهردار منطقه ۸ درباره زنانی که در این مددسرا پذیرش می شوند، توضیح داد: ممکن است خانمی با همسرش دعوا کرده باشد و شوهر او را از خانه بیرون انداخته باشد و شب، جایی برای رفتن ندارد، یا خانمی دانشجو باشد و در ترمینال مانده باشد و امکان اسکان ندارد در این مددسرا پذیرش می شود. برای این اشخاص، در ابتدا مشاوره می دهیم. به محض ورود آن خانمها، با آنها مشاوره می شود و در صورتی که بیمار، ویژه نباشند و نیاز به خدمات اسکان داشته باشند، پذیرش می شوند.

تنهایی با بیان اینکه در این مددسرا ۷۵ مهمان اسکان دارند، گفت: همکاران شهرداری این مکان را می شناسند و ساز و کار انتقال آسیب دیدگان را می شناسند.

او با ذکر مثالی از زنان ساکن در این مددسرا گفت: ما یک مهمان خانم داشتیم که از شهرستان ساوه برای تحصیل به تهران آمده بود و جزء دانشجویان نخبه دانشگاه شریف بود. او به هر دلیلی نتوانسته بود در دانشگاه خوابگاه بگیرد و مشکلات مالی هم داشت. ما ۶ ماه او را در این مددسرا پذیرش داشتیم تا مشکلاتش حل شود.

تنهایی در پاسخ به خبرگزاری خبرآنلاین مبنی بر اینکه «زنان کارگر جنسی که نیاز به اسکان دارند، باید چه کنند؟» گفت: شهرداری تهران در مناطق دیگر مراکز و اماکن اسکان برای خانمهای ویژه دارد که همکاران معاونت فرهنگی اطلاعات بیشتری در این باره دارند. در ابتدا، در صورتی که فرد نیازمند به اسکان با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرد، او را به مددکاران ارتباط می دهند. شهرداری با تیم مددکاری قرارداد بسته که کارشناس و روانشناس و مددکار دارند و به صورت ۲۴ ساعته در مددسرا مستقر هستند و متناسب با وضعیت مددجو، به آنها مشاوره می دهند و در نهایت، در صورتی که تشخیص دهند، مددجو را به یکی از مراکز شهرداری هدایت می کنند.

تنهایی درباره بهینه سازی مراکز اسکان های کارگران در شهرداری هم توضیح داد. او با اشاره به اینکه این مراکز اسکان، متناسب با شان هیچ انسانی نبود، گفت: محل اسکان کارگران را در منطقه ۸ بازسازی کردیم. همچنین نما و فضای داخل اسکانهای کارگری نوسازی شده است. سرویس های بهداشتی و حمامها در این مراکز برای کارگران رفت و روب، بازسازی و به سازی خواهد شد.

یکی از این پروژه های مشارکتی با عنوان پروژه پارکینگ امیر را به سرانجام رسانده که با بهره برداری از این پروژه ۵۰۰ جای پارک خودرو برای شهروندان ایجاد خواهد شد.

برای اجرای پروژه ها درختان را برداشت نمی‌کنیم

تذکر مظفر، رییس کمیسیون بودجه شورای شهر درباره پروژه های «قرمز» در منطقه ۸ موضوع دیگری بود از سوی خبرگزاری خبرآنلاین در این نشست مطرح شد. شهردار منطقه ۸ در پاسخ به این پرسش گفت: موضوع توقف پروژه دور برگردان خیابان شهید ثانی یکی از تذکرهای شورا به شهرداری بود. واقعیت آن است که الان هم هنوز در آن نقطه شاهد ترافیک هستیم. شخصا به آقای مظفر، درباره مشکلات این پروژه توضیح دادم. در حقیقت ما نتوانستیم از سازمان حمل و نقل و ترافیک مجوز این دوربرگردان را بگیریم. دومین مشکلی که برای اجرای این پروژه داشتیم نیاز به جابجایی ۱۵۰ درخت با بن بالا و سن بالای ۱۵ سال بود. ما باید این تعداد درخت را از سر راه برداشت می کردیم. موضوعات مربوط به درختان و فضای سبز در تهران حساسیت زیادی دارد و بر این اساس، پروژه متوقف شده است.

شهردار منطقه ۸ همچنین درباره عدم توافق با برخی از مالکان برای احداث بوستانی که موضوع تذکر بود، خبر داد و گفت: تلاش ما نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۸ است. در این منطقه، ۱۴۳ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۶۰ درصد آن بازسازی شده است. از مهر ۱۴۰۰، در این منطقه تعداد ۱۵۳۳ پروانه تخریب و نوسازی صادر شده است که تعداد ۵۱۳ پروانه، متعلق به بافت فرسوده و با تجمیع پلاکهای فرسوده جهت بازسازی بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =