اماکن تاریخی و گردشگری آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی

اماکن تاریخی و گردشگری آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، استان آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از مسافرین نوروزی است.

اثر جهانی قره‌کلیسا چالدران آماده میزبانی از مسافران

قره کلیسا یکی از زیباترین و پرنقش‌ونگارترین کلیساهای ارمنیان در ایران است که به‌عنوان اولین کلیسای جهان مسیحیت شناخته می‌شود.

این کلیسا روی مزار تاتائوس؛ یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) احداث شده است و تاریخچه ساخت آن بر اساس اسناد موجود، به بعد از شهادت تاتائوس می‌رسد.

این بنای تاریخی و مذهبی به‌دلیل داشتن معماری بی‌نظیر در تیرماه سال ۱۳۸۷ در سی و دومین نشست میراث جهانی یونسکو در کبک کانادا، به‌همراه دو کلیسای سن استپانوس و زور زور در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی ارومیه به مناسبت ایام نوروز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت : موزه تاریخ طبیعی ارومیه به عنوان بزرگترین موزه تاریخ طبیعی شمال غرب کشور آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی و بازدیدکنندگان است .

سعید شهند افزود: بیش از ۷۰۰ تروفه از گونه های مختلف حیات وحش در این موزه نگهداری می شود که اغلب آنها مربوط به گونه های حیات وحش استان آذربایجان غربی هستند.

اماکن تاریخی و گردشگری آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی

وی ادامه داد: این جانوران در راهرو و سالن اصلی، سالن‌های تخصصی پستانداران، پرندگان، خزندگان و اکوسیستم‌های آبی در معرض دید عموم قرار گرفته اند و بازدید کنندگان همچنین می توانند از سالن های جنبی این موزه مانند گالری عکس نیز بازدید کنند.
گفتنی است موزه تاریخ طبیعی ارومیه به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین موزه های تاریخ طبیعی در کشور است که در سال ۱۳۹۱ افتتاح شده است. این موزه جنب پل آذربایجان، انتهای پارک ائللر باغی ارومیه قرار گرفته است.

موزه باستان‌شناسی ارومیه آماده بازدید مسافران نوروزی/ساعت بازدید از موزه باستان‌شناسی ارومیه از ساعت ۹ تا ۱۸ است

موزه ارومیه یکی از غنی ترین موزه های ایران است؛ قدمت برخی از آثار آن حتی به ۷ هزار سال قبل از میلاد برمی گردد و جدیدترین آثار آن هم متعلق به دوره ی قاجار است. یکی از جذاب ترین آثار موزه ارومیه سه دست نوشته است که به خط میخی نوشته شده اند.

اماکن تاریخی و گردشگری آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی

یکی از مهم‌ترین آثار این مجموعه سنگ‌نوشته کله‌شین نام دارد که با نام‌های کتیبه کله‌شین و کتیبه کیله‌شین نیز شناخته می‌شود. این سنگ‌نوشته در گذشته در مرز بین ایران و عراق، در وسط گردنه کوهی که شهرستان اشنویه را از شهر رواندوز عراق جدا می‌کند، نصب شده بود. این کتیبه سنگی در هر چهار طرف دارای نوشته است و به دو زبان اورارتویی و آشوری و با خط میخی مطالبی روی آن حک شده است.

موزه باستان‌شناسی ارومیه در خیابان دانشکده(شهید بهشتی) واقع شده است

کاخ‌موزه باغچه‌جوق ماکو در ایام عید از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای مسافران نوروزی است

باغچه‌جوق نام روستایی در هفت کیلومتری غرب شهر ماکو است.
کاخ موزه باغچه جوق در این روستا و در دامنه یک کوه قرار دارد و نامش برگرفته از این منطقه است.
ساخت کاخ موزه باغچه جوق هم‌زمان با دوره قاجار در زمان تیمور پاشاخان آغاز شد و پس از ۳۰ سال در زمان اقبال‌السلطنه به اتمام رسید.

این کاخ و موزه در گذشته مقر حکومت سردار ماکو بوده و به کاخ سردار هم معروف است.

ساخت بنا در زمان پاشاخان آغاز و در دوره اقبال‌السلطنه ماکویی به پایان رسیده‌است و به مدت ۳۰ سال تزیینات داخلی سالن‌های هفت‌گانه آن انجام پذیرفته‌است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =