اقدام متفاوت فدراسیون والیبال؛ پایان باشکوه برای لیگ برتر

مراسم اختتامیه لیگ برتر والیبال به زیبایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بسیاری از مسابقات باشگاهی و قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف ورزشی نه افتتاحیه آبرومندی دارد و نه مراسم توزیع مدال و جشن قهرمانی استانداردی.

یکی از بخش‌های جذاب و مهم رویدادهای ورزشی، مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه است که بر اساس یک پروتکل استاندارد برگزار می شود؛ هر چند این پروتکل به صورت کلی است و در افتتاحیه و اختتامیه هر دوره از رویدادهای معتبری همچون المپیک یا بازی های آسیایی، شاهد نوآوری‌های زیادی هستیم.

هر چند این مسئله در ایران آنچنان که باید جدی گرفته نمی‌شود و بسیاری از مسابقات باشگاهی و قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف ورزشی نه افتتاحیه آبرومندی دارد و نه مراسم توزیع مدال و جشن قهرمانی استانداردی.

این مسئله حتی در مراسم‌های اختتامیه مسابقات بین‌المللی که به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود هم قابل مشاهده است و آنقدر بی‌نظمی و ازدحام در آنها دیده می‌شود که بیشتر از اینکه به اعتبار مسابقات بیفزاید باعث خدشه دار شدن اعتبار ورزش ایران می‌شود؛ اما فدراسیون والیبال در چند سال اخیر نشان داده چندین قدم از سایر فدراسیون‌ها جداست.

برای این فدراسیون تفاوتی بین مسابقات مردان و بانوان وجود ندارد و مراسم اختتامیه و جشن قهرمانی که برای لیگ این دو رده برگزار می‌شود آنقدر باکیفیت و جذاب است که حتی می‌توان آن را فراتر از سطح کیفی این رقابت‌ها قلمداد کرد.

لیگ برتر والیبال مردان، آخرین رویدادی بود که جشن پایانی آن با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد. نورپردازی، نظم فوق‌العاده در توزیع مدال‌ها، اهدای جام با کمترین شلوغی ممکن و از آن مهمتر توجیه دست‌اندرکاران از مهمترین نکات جشن قهرمانی لیگ برتر بود. به‌گونه‌ای که هیچ موازی کاری صورت نگرفت.

چنین اتفاقاتی را باید ارج نهاد تا سایر فدراسیون‌ها هم به دنبال برگزاری چنین اختتامیه‌هایی باشند. این اختتامیه‌ها می‌تواند اهمیتی هم اندازه خود مسابقات داشته باشد و نباید بی‌تفاوت از کنار آن گذشت.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =