ثبت ۲۶ میلیون تردد در جاده‌های آذربایجان‌غربی در تعطیلات نوروزی

مدیرکل راهداری آذربایجان‌غربی از ثبت ۲۶ میلیون تردد در جاده‌های استان در تعطیلات نوروزی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر گفت: طبق اطلاعات به دست آمده از دوربین های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان، محور ارومیه - مهاباد در محدوده بزرگراه شهید فعال با ۰.۶۷ درصد بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز را به خود اختصاص داد.

وی افزود: طبق آمار مرکز مدیریت راه‌های استان و بر اساس رصد سامانه‌های حمل و نقل هوشمند بیش از ۲۶ میلیون تردد در سطح جاده‌های استان و در بین شهرستان‌ها اتفاق افتاده که با توجه به تلاقی ایام نوروز و ماه رمضان این ترددها کاهش نسبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در زمان اجرای طرح بیش از یک میلیون و ۱۳۳ هزار وسیله نقلیه بود، اظهار کرد: تردد بین استانی در مدت اجرای طرح نوروزی نسبت به مدت زمان سال گذشته ۳۰درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول یادآور شد: سهم ماندگاری وسائط نقلیه غیربومی در استان در بیشتر روزها کمتر از یک روز بوده است و تنها ۱۱ درصد وسائط نقلیه غیر بومی مابین ۱ تا ۳ روز در آذربایجان‌غربی ساکن بوده اند.

وی ادامه داد: براساس پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا ۱۷ فروردین سال جاری ۸۰۹ هزار و ۹۰۶ وسیله نقلیه از آذربایجان‌غربی در سایر استان‌ها مشاهده شده که استان‌های آذربایجان‌شرقی, زنجان, تهران و قزوین نیز به ترتیب بیشترین سهم مقاصد سفر را در بین استان‌ها داشته‌اند و همچنین میزان تردد وسائط نقلیه با پلاک آذربایجان‌غربی در سطح استان، نسبت به سایر استان‌های دیگر بیشتر بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =