خودکفایی پزشکی قانونی کرمانشاه در تربیت نیروی متخصص/بیش از ۴۸ هزار معاینه افراد در سال ۱۴۰۲ انجام شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از خودکفایی پزشکی قانونی استان در تربیت نیروی متخصص خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۸ هزار معاینه افراد در این نهاد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، سلیم خانی ظهر امروز دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پزشکی قانونی به عنوان بازوی قوه قضاییه نظرات کارشناسی متقن را در اختیار این نهاد قرار می‌دهد.

وی افزود: در این راستا بیش از یک سوم پرونده‌های قضایی با دخالت پزشکی قانونی بررسی می‌شود، به همین منظور اقداماتی از سال گذشته برای بهبود عملکرد پزشکی قانونی صورت پذیرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته تجهیز مراکز شهرستان‌ها است که در این راستا ارجاع جسد به مرکز استان‌ها دیگر وجود ندارد.

خانی اضافه کرد: در بخش آزمایشگاه و ژنتیک پزشکی قانونی استان به عنوان یکی از مراکز قطب شهرستان‌ها و استان‌های اطراف شناخته شده و آنها را نیز پوشش می‌دهد، همچنین در بخش تشریح دیگر نیازی به آموزش افراد در شهرهای بزرگ از جمله تهران نداریم و با توجه به نیروی علمی و متخصص خودکفا هستیم.

وی تشریح کرد: در بخش آموزشی دانشجویان پزشکی، مامایی و رزیدنت‌ها را در این بخش پرورش می‌دهیم، همچنین تلاش ما بر این است که در بخش تشریح بر خلاف تمامی خستگی‌ها زمان پاسخگویی را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کمیسیون‌ها طی کمتر از ۱۶ روز کاری پاسخگویی به آنها صورت می‌گیرد؛ همچنین یکی از دغدغه‌های پزشکی قانونی کشور و استان نبود ابنیه بود که در این راستا جهیز مراکز شهرستان‌ها صورت گرفت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین پزشکی قانونی سرپل ذهاب جوانرود و قصر شیرین به سیستم تملیکی اضافه، بخش آمفی تئاتر و رادیولوژی افزوده شده و امید است مراکز قصرشیرین و سنقر و کلیایی در سال جاری کلنگ زنی شوند.

خانی در ادامه بیان کرد: در بحث سوله رایزنی‌هایی در حال انجام است که تملک زمین تحت مالکیت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به پزشکی قانونی داده شود، تجهیز سوله به ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد.

وی ابراز کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد کل معاینات انجام شده توسط پزشکی قانونی استان ۴۸ هزار و ۳۰۳ و در سال ۱۴۰۱ ۴۵ هزار و ۴۵۰ مورد بوده، همچنین تعداد اجساد در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۴۰۷ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۵۹۳ نفر بوده است.

خانی ادامه داد: تعداد مصدومین حادثه کار در سال ۱۴۰۲، ۶۸۸ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۶۵۱ نفر بوده، همچنین تعداد افراد فوتی ناشی از گاز مونوکسید کربن در سال ۱۴۰۲، ۳۳ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۲۰ نفر بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: تعداد افراد فوتی ناشی از سوختگی، غرق شدگی، قرص برنج و برق گرفتگی در سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۶۰، ۱۵، ۶۶ و ۱۵ نفر و در سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۳۶، ۱۲، ۷۱ و ۱۰ نفر بوده است.


وی در خصوص افراد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی عنوان کرد: ۵۶۸ نفر در سال ۱۴۰۱ بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که از این تعداد ۱۱۴ نفر مربوط به تصادفات درون شهری، ۳۱۴ نفر مربوط به تصادفات برون شهری و ۵۹ نفر مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است.

خانی ابراز کرد: در سال ۱۴۰۲، ۵۶۲ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که ۳۵۰ نفر مربوط به تصادفات برون شهری و ۱۳۳ نفر مربوط به تصادفات درون شهری بوده است.

وی در خصوص بررسی رونده‌های قصور پزشکی تشریح کرد: این پرونده‌ها در اختیار مقام قضایی است که بیش از ۷۰ درصد آنها توسط نظام پزشکی بررسی و در نهایت برای تعیین خسارت به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: یکی از مشکلات موجود در استان کرمانشاه اقداماتی همچون جعل تصادفات جعل پرونده‌های بیمارستانی است که در سال‌های گذشته ۱۰۴ مورد مشاهده شده بود و در سال گذشته به ۲۴ مورد رسید.

خانی در پایان عنوان کرد: ۲۹۲ پرونده ورودی برای سقط جنین در سال گذشته تشکیل شد که از این تعداد ۲۳۴ نفر مجوز گرفتند و ۵۸ نفر مجوزی دریافت نکردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =