پرداخت بیش از  ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت مبلغ ۱۲۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی در استان پرداخت گردید .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید فرهاد ناصری نیا با اشاره به اینکه حمایت از کارگاه های زود بازده و مشاغل خانگی یکی از راه های ایجاد شغل و رفع بیکاری می باشد گفت :سال گذشته با توجه به اعتبارات تخصیص یافته مبلغ ۱۲۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است .

وی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از مشاغل خرد و خانگی به عنوان یکی از راه های کسب درآمد و ایجاد اشتغال با سرمایه های اندک است ، اظهار داشت : در این راستا برای توسعه و گسترش این نوع مشاغل طی چند سال گذشته اعتبارات خوبی به لرستان اختصاص یافته که در سال گذشته مبلغ ۱۷۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافت .

وی با اشاره به اینکه بانکهای رفاه کارگران، توسعه تعاون، تجارت، ملی، صادرات، ملت، قرض الحسنه مهر و پست بانک برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی استان مشارکت می کنند و افزود : از محل این اعتبارات در سال گذشته تعداد یک هزار ۷۳۷طرح که تعداد۷۰۹ طرح مستقل و هزار ۲۸۵ طرح بصورت پشتیبان با مبلغ۱۷۸ میلیارد و ۹۴۰میلیون تومان و جهت ایجاد ۴ هزار و ۴۸۲ نفر اشتغال به این بانک ها معرفی شدند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد : با هماهنگی های صورت گرفته و مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط و بانکهای عامل در استان در سال ۱۴۰۲ تاکنون تعداد یک هزار ۱۵۷ طرح که تعداد ۴۳۳ طرح مستقل و ۷۲۴ طرح بصورت پشتیبان می باشند ، مبلغ ۱۲۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است .

ناصری نیا به تسریع در صدور مجوز در حوزه مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و افزود : کل مجوز های صادره مشاغل خانگی از آغاز فرایند ثبت نام تاکنون تعداد ۴۷ هزار و ۲۱۷ بوده است که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ هزار ۹۹۱ مجوز صادر که شامل ۷ هزار و ۴۴۹ مجوز بصورت مستقل و ۳۵۴۲ مجوز بصورت پشتیبان در سطح استان می باشد .

وی به فرایند صدور مجوز های مشاغل خانگی بصورت تمام الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت : بیشترین مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خرد و خانگی در بخش کشاورزی ، صنعت و خدمات بوده است که مهمترین راه کمک به پایداری این مشاغل ، ایجاد بازراچه های دائمی برای فروش محصولات تولیدی خود می باشند که می طلبد همه دستگاه های اجرایی مرتبط در برپایی این بازارچه ها در سطح استان همکاری لازم را داشته باشند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در پایان به اولویت پرداخت این نوع تسهیلات به شرکت های پشتیبان و دائمی اشاره کرد و گفت : در راستای حمایت از تعاونی های تولید سال گذشته ۳۳ طرح تعاونی استان دربخش های مختلف اقتصادی از این نوع تسهیلات بهره مند شدند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =