آغاز عملیات اجرایی ساماندهی طرح توسعه پایانه مرزی باشماق در استان کردستان

عملیات اجرایی ساماندهی طرح توسعه سایت پایانه مرزی باشماق در استان کردستان و احداث مسیرهای داخلی در مساحتی بالغ بر ۲۵ هکتار به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین حدادزادگان مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان های این سازمان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، مقرر است پروژه عملیات اجرایی ساماندهی طرح توسعه شامل دیوارکشی پیرامونی، احداث راه های دسترسی، احداث کریدور مسافری، اصلاح و بهسازی سردرب های ورود و خروج پایانه، تفکیک بخش مسافری و تجاری و تسهیل تردد مسافرین اربعین حسینی در بازه زمانی دو ساله اجرا و به بهره برداری برسد.

حدادزادگان افزود: پروژه یاد شده در راستای تسهیل تردد ترانزیت و مسافر و ارائه خدمات بهینه در ایام اربعین حسینی برنامه ریزی قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان های سازمان، در حال حاضر سالن های مسافری و تجاری و سایر ساختمان های ضروری پایانه مرزی باشماق در حال بهره برداری است.

گفتنی است سایت پایانه مرزی باشماق ۷.۵ هکتار بود که با الحاق و تملک ۲۵ هکتار از اراضی پیرامونی ضرورت اجرای طرح توسعه لازم الاجرا می باشد.
این گزارش حاکی است پایانه مرزی باشماق در ۲۵ کیلومتری شهرستان مریوان در استان کردستان واقع‌شده است و یکی از پرترددترین پایانه‌های مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق و در ایام اربعین حسینی محل تردد زائران حضرت اباعبدالحسین (ع) است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =