برگزاری دومین کنفرانس ملی کسب و کار نوین در مهندسی برق و کامپیوتر در خرم‌آباد

دومین کنفرانس ملی کسب و کار نوین در مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دومین کنفرانس ملی کسب و کار نوین در مهندسی برق و کامپیوتر با مجوز و ایندکس ISC با حضور مسئولان، صاحب نظران و جمعی از پژوهشگران، روز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 در دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان برگزار شد.

براساس این خبر دبیرخانه کنفرانس از مهر ۱۴۰۲ با تلاش و زحمات کارکنان حوزه معاونت آموزش و پژوهش و مساعدت سایر بخش‌های دانشگاه شکل گرفت و با استقبال بسیار خوبی از جانب محققین، پژوهشگران و دانشجویان مواجه شد به طوری که تعداد 203 کارتحقیقاتی و مقاله علمی و مهارتی در راستای موضوع کنفرانس و در حوزه‌های مختلف برق ، کامپیوتر و علوم پایه به دبیرخانه کنفرانس ارسال گردید.

از این تعداد، حدود 75 درصد از آثار ارائه شده با ارزش علمی و عملی مورد پذیرش نهایی داوران محترم کنفرانس قرار گرفت که حدود 90% در حوزه فنی، مهندسی و 10 % در حوزه علوم پایه کاربردی است. از کل مقالات پذیرفته شده به کنفرانس، تعداد 20 مقاله با پتانسیل کاربردی انتخاب گردید، که در 4 پنل تخصصی به صورت حضوری ارائه شد و دیگر مقالات به شیوه پوستر و مجازی مورد پذیرش قرار گرفت.

سخنرانی های علمی کنفرانس در دو بخش دانشگاه و صنعت در پیوند با اجرای کنسرسیوم های صنایع و در ارتباط با سه گانه صنعت، دانشگاه و دانشجو ارائه شد.

دو ورکشاپ در زمینه هوش مصنوعی، موازی با پنل های تخصصی توسط دو نفر از اساتید متخصص و صاحبنظر در زمینه هوش مصنوعی ارائه گردید.

در حاشیه کنفرانس و در راستای حمایت از آثار ارائه شده، مقرر گردید شرکت مخابرات منطقه لرستان، هشت مورد از مقالاتی را که خروجی آنها مورد نیاز این شرکت تشخیص داده شده در پنلی جداگانه و تخصصی از جانب هر دو گروه مورد ارزیابی دقیق تر قراردهد که امیدواریم به انعقاد قرارداد همکاری دو جانبه بین دو گروه بینجامد.

مقالات برگزیده این کنفرانس برای چند مجله معتبر علمی، پژوهشی ارسال خواهد شد.

نمایشگاه دستاور های علمی اعضاء هیئت علمی و دانشجویان رشته گرافیک در دانشکده فنی وحرفه ای دختران خرم آباد نیز در همان روز افتتاح گردید.

لازم به ذکر است که شرکت بیمه نماد، انجمن صنفی پیمانکاران عمران استان، شرکت مخابرات منطقه لرستان، شرکت توزیع برق، شرکت مهر صنعت ملل، پارک علم و فناوری، دانشگاه علمی کاربردی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از جمله اسپانسرهای این رویداد علمی بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =