تعرض دستفروشان پیاده راه فردوسی سنندج به نوامیس مردم

رئیس اتاق اصناف استان کردستان تعرض دستفروشان پیاده راه فردوسی سنندج به نوامیس مردم و تشکل باندهای مافیایی خرید و فروش و اجاره میزهای دستفروشی را یکی از مهم ترین معضلات شهر سنندج عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآ«لاین از سنندج، شهاب ناصری رئیس اتاق اصناف استان کردستان، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اصناف و اتحادیه های استان، تعرض دستفروشان پیاده راه فردوسی سنندج به نوامیس مردم و تشکل باندهای مافیایی خرید و فروش و اجاره میزهای دستفروشی را یکی از مهم ترین معضلات شهر سنندج عنوان کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه مالک مجتمع تجاری بانتا آبیدر نیز با تعیین اجاره بهای غیرقانونی و خارج از عرف برای واحدهای این مجتمع از بیکاری و ناچاری جوانان شهر سنندج سوءاستفاده می کند و کسی هم او را بازخواست نمی کند و مورد سوال قرار نمی دهد که چرا اینگونه عمل می کند.

ناصری تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از ضایعات فروشی های شهر سنندج مشغول مالخری هستند که یک تخلف آشکار است و باید با آنها برخورد شود.

رئیس اتاق اصناف استان کردستان در ادامه عنوان کرد: مشاهده شده است که در تعدادی از آرایشگاه های مردانه، زنان برای انجام اموارت آرایشگری با آنجا مراجعه می کنند و باید اماکن نیروی انتظامی با این واحدهای کسب و کار به شدت برخورد کند.

علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان عنوان کرد: رئیس هر اداره ای رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر آن اداره نیز است و اصناف و اتحادیه ها اگر نیاز به تعامل و همکاری با ادارات داشتند می توانند از کانال ستاد اقدام کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از مراکز تجاری در استان کردستان به ویژه شهر سنندج به پاتوق افراد بی حجاب تبدیل شده و کاسبی در آن مکان ها از رونق افتاده است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح نور در جامعه که مختص حجاب و عفاف است، گفت: طرح نور برگرفته از سوره نور بوده و رعایت حجاب نیز یک قانون است و باید همه به آن تمکین کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، پیشینه قوم کُرد را سرشار از وقار، متانت و پایبندی به حیا و ناموس عنوان کرد و اظهار داشت: بنیان خانواده در استان کردستان ارزشمند و محترم است و نباید خدشه دار شود.

حسینی ادامه داد: ۹۰ درصد مردم استان کردستان از اجرای طرح نور رضایت دارند و معدود افرادی هم که مخالف این طرح هستند تحت تاثیر تبلیغات سوء رسانه ای قرار گرفته اند.

حسینی عقب نشینی از مواضع قانونی حجاب را عامل به وجود آمدن شرایط فعلی دانست و گفت: نباید پذیرش یک قانون بر اساس علاقه و سلیقه باشد، مثلا ممکن است یک نفر بگوید من قانون توقف پشت چراغ قرمز را دوست ندارم و از آن تبعیت نمی کنم، مسلماْ عدم تمکین این فرد به قانون دیگران را هم به دردسر می اندازد.

وی با اشاره به اجرای طرح ناظر یک، عنوان کرد: این طرح مربوط به راهنمایی و رانندگی است و کسانی که داخل خودرو اقدام به کشف حجاب می کنند ناظرین امر اقدام به تذکر و جریمه این افراد می نمایند.

حسینی طرح ناظر دو را هم ویژه اصناف عنوان کرد و افزود: اصناف و اتحادیه ها باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در این خصوص یاری کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه اظهار داشت: برخی آرایشگران بانوان برای تبلیغ کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی اقدام به نمایش و ترویج بی حجابی و بی عفتی می کنند که باید اتحادیه آرایشگران با این موضوع برخورد کند.

حسینی با انتقاد از برخی بنگاه های خرید و فروش خودرو، اظهار داشت: برخی از این بنگاه ها در انجام معاملات خودرو هزینه های خارج از عرف و غیرقانونی دریافت می کنند و باید اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو به این مسائل مهم رسیدگی کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =