مخابرات سومین شرکت توسعه اینترنت فیبرنوری در آذربایجان‌غربی / روستاها، 4G می‌شوند

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به دریافت مجوز ارائه خدمات اینترنت فیبرنوری در استان به عنوان سومین شرکت گفت: ارتقای اینترنت روستاها به نسل چهارم در دستور کار قرار گرفته و با سرعت در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، چنگیر نوری در جمع نمایندگان رسانه‌ها گفت: با بهبود شیوه مدیریتی و تغییرات صورت گرفته، بیلان کاری مخابرات در استان بهبود یافته و تراز مالی مثبت شده است.

وی با اشاره به تبدیل شدن استان آذربایجان‌غربی به کارگاه توسعه فیبرنوری اظهار کرد: ۴۲۰ کیلومتر در نقاط شهری و ۵۰۰ کیلومتر در نقاط روستایی و نقاط محروم استان از جمله شهرهای تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، سردشت، ارومیه، سلماس، خوی و باروق در حال اجراست .

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر توسعه فیبر و بر اساس پروژه USO در سراسر استان، شبکه ۱۴۰ روستا به ۴جی ارتقا یافته و ۱۲۰ روستا نیز در حال اجراست و در هفته دولت به بهره‌برداری خواهدرسید ضمن اینکه ۲۰۰ روستا نیز در حال مذاکره برای اجراست.

نوری افزود: برنامه‌ریزی انجام گرفته برخورداری ۹۵ درصدی نقاط روستایی استان از سرویس باند پهن است ضمن اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف، ارتقای همه روستاهای استان از نسل ۲ به نسل ۴ است.

نوری گفت: هم‌اکنون ۱ میلیون مشترک تلفن ثابت و ۳.۴ میلیون مشترک همراه اول در استان وجود دارد که از مشترکان همراه اول، ۲.۷ میلیون مشترک فعال است.

وی گفت: کل استان تحت پوشش شبکه همراه اول است و اگر گاهی مشکلاتی نظیر قطعی بوجود می‌آید بدلیل ضعف پوشش شبکه ۴ جی در برخی نقاط از جمله جاده‌هاست که با قراردادن حالت تلفن همراه در حالت ۲ جی قطعی برطرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اپراتورها تعهدی برای ایجاد ۴ جی در جاده‌ها ندارند و صرفا تعهد آنها ارائه ۲ جی است هر چند اپراتورها در حالت رقابتی برای ارتقای خدمات تلاش خود را برای دستیابی به ۴ جی انجام می‌دهند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هم‌اکنون با دریافت مجوز ارائه اینترنت فیبرنوری در استان بعد از دو شرکت بخش خصوصی، مخابرات توسعه زیرساخت فیبرنوری را آغاز کرده و بیشتر شهرهای استان در حال ایجاد زیرساخت است و در هفته دولت بهره برداری از پوشش ۱۰۰ درصدی شهرهای قوشچی، ربط، میرآباد سردشت و تازه شهر سلماس انجام و در سایر شهرها نیز این زیرساخت به سرعت در حال تکمیل است.

سرقت کابل‌ها چالش جدی است

نوری درخصوص سرقت کابل‌های مخابراتی نیز گفت: یکی از چالش‌های جدی مخابرات، مقوله سرقت کابل‌هاست که مشکلات زیادی را درخصوص قطع خدمات تلفن ثابت مشترکان (حدود ۴ تا ۵ هزار مشترک) باعث شده است.

وی ادامه داد: در خصوص سرقت‌ها کمیته‌ای در استانداری و دادگستری تشکیل و ترمیم سرقت‌ها را روانتر کرده ایم.

وی به بیان جزئیاتی درخصوص سرقت‌ها اشاره کرد و افزود: در پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۳ میلیارد تومان سرقت کابل در استان داشته‌ایم و با توجه به اینکه مقوله سرقت چالش اجتماعی است با این حال برداشت ما اینست که در ۲ ماهه اخیر این موضوع روند کاهشی داشته است.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: یکی از راهکارها ما برای کاهش آمار سرقت و مشکلات بعدی این موضوع تغییر تکنولوژی با تبدیل روستاها به فناوری وای‌فای است که هم‌اکنون ۱۰۰ روستا دارای وای‌فای بی‌سیم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =