برگزاری ۵۰۰ برنامه ویژه سوم خرداد در کردستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: ۵۰۰ مورد برنامه ویژه سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد با ۳۰ عنوان در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی کلوندی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که سرنوشت جنگ را به طور کامل تغییر داد.

وی بیان کرد: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک کشور ما و بخش‌هایی از خاک خوزستان آزاد شد و بیش از ۱۹ هزار نفر از رژیم بعثی عراق به اسارت رزمندگان ما درآمدند.

وی افزود: سالروز آزادسازی خرمشهر طراز نیروهای مسلح به شکل دیگری رقم خورد و افزایش توان سیاسی و افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: شعارمحوری امسال این بنیاد «در راه فتح قله‌ایم» هست که برگرفته از سخنان و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

کلوندی تصریح کرد: با هدف انتقال فرهنگ غنی انقلاب به نسل کنونی و نسل‌های آینده، راهبردهایی برای این ایام تدوین شده است و راهبرد اصلی که همان نقش فرماندهی و رهبری امام راحل است در حیات کشور نقش بسزایی داشته است.

وی اضافه کرد: وحدت نیروهای مسلح و انسجام بین مردم با هدف بازدارندگی از راهبردهایی است که در این ایام به آن پرداخته می‌شود.

وی اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم و آحاد آن در طول جنگ حضور پررنگ داشتند و مردم در پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کردند.

کلوندی گفت: تبیین نقش مردم در زمان جنگ نیز از دیگر راهبرهای این ایام است که باید به آن پرداخته شوند.

وی نهادینه کردن روحیه ایثار و مقاومت و شهادت و الگوسازی از رزمندگان دوران دفاع مقدس براساس مبانی دین مبین اسلام را از دیگر موارد مورد نظر در این ایام اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه سیاست‌هایی برای گرامیداشت سوم خرداد پیش بینی شده که مورد توجه قرار می‌گیرد: افزود: ۵۰۰ مورد برنامه با ۳۰ عنوان ر سطح استان اجرا می‌شود.

کلوندی برگزاری یادواره شهدا و عطرافشانی مزار شهدا، پیدا. با خانواده شهدا، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم توسط بسیج، سپاه و ارتش از جمله این برنامه‌ها است.

وی تبیین نقش دانشجویان، اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس و تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر را از دیگر برنامه‌های مورد نظر خواند که به مناسبت سوم خرداد در کردستان اجرا می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =