آغاز عملیات ساخت خیابان موازی در محله کهن و قدیمی خرم‌آباد

طی مراسمی مراسم کلنگ زنی خیابان موازی حافظ در محله پشت بازار و درب دلاکان خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شهردار خرم آباد در این مراسم گفت : یکی از مهمترین رویکردهای دوره ششم شورای اسلامی شهر خرم آباد و رکن اصلی مدیریت شهری بازآفرینی و نوسازی و نوزایی شهری در خرم‌آباد است .

داریوش بارانی بیرانوند گفت : شهرها باید به طور ویژه در حوزه های تاریخی و بافت فرسوده از این ظرفیت بازآفرینی برای بهبود و ارتقای کیفیت زیست شهری و اقتصاد شهری استفاده کنند.

شهردار خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه پشت بازار و درب دلاکان یکی از محله های اصیل و دارای قدمت تاریخی خرم آباد است اظهار داشت : به جهت ساخت خیابان موازی در ابن محله لازم است که از مردم این محله به خاطر صبر و شکیبایی آن ها در اجرای این طرح نوسازی و مرمت، نهایت قدردانی را داشته باشیم.

داریوش بارانی تصریح کرد: طرحی که قرار است برای این خیابان حافظ اجرا شود ترمیم و نوسازی بافت تاریخی است لذا مرمت و نوسازی شهری در ایجاد این خیابان در دستور کار بود و ابعاد آن نیز سال گذشته در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است،

شهردار مرکزی خرم‌آباد ادامه داد : عرض پوسته این خیابان ۲۰ متر متغیر و عرض سواره آن ۱۲ متر است که احداث خواهد شد همچنین براساس کیفیت های سنتی و با مصالح و الگوهای سنتی احداث و ضوابط جداره سازی براساس ضوابط میراث فرهنگی تدوین خواهد شد.

وی در پایان گفت : تلاش خواهیم کرد برای نامگذاری این خیابان به نام شهدای خدمت در کمیته نامگذاری خیابان ها و معابر شهری مطرح نماییم که پس از تصویب تا پایان سال جاری تعیین تکلیف گردد .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1913181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =