از میان زیرمجموعه‌های شرکت جنرال‌موتورز، اپل نیز حضور فعالی در نمایشگاه خودرو امسال داشته است. تمرکز این شرکت روی کاهش آلایندگی خودروها در کنار بهبود توان و ویژگی‌های کاربردی هر یک مشهود است.

محبوبه عمیدی: از میان زیرمجموعه‌های شرکت جنرال‌موتورز، اپل نیز حضور فعالی در نمایشگاه خودرو امسال داشته است. تولید نمونه مفهومی اپل GTC در کنار بهبود توان و کاربری اتومبیل‌های قدیمی، تلاش این شرکت برای تطبیق با استانداردهای زیست‌محیطی و بالا بردن رضایت مشتری را به وضوح نشان می‌دهد.

اپل آسترا Sports Tourer
آسترای صندوق‌دار که سال گذشته به بازار وارد شد با نزدیک به 200هزار درخواست خرید، فروش بسیارموفقی داشت. امسال نمونه دیگری از این خودرو به شکل یک استیشن واگن در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شده که با توجه به حجم بالای صندوق عقب آن و سهولت تغییر مکان صندلی‌ها می‌تواند برای مسافرت‌های خانوادگی گزینه بسیار‌مناسبی باشد.

این نمونه که ساختار و خصوصیاتی شبیه به اپل این‌سیگنیا محصول 2008 اپل دارد، داینامیک و عملکرد بهتری دارد و فضایی بین 500 تا 1550 لیتر را برای حمل بار و تجهیزات در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

اپل آسترا Sports Tourer

با حذف گوشه‌هایی که سخت در دسترس خواهند بود و طراحی سیستم FlexFold که توسط آن صندلی‌های عقب تنها با فشار یک دکمه در کف اتومبیل ادغام خواهند شد، تلاش‌ شده فضایی یک‌دست و کاربردی در اختیار سرنشینان قرار بگیرد.

علاوه بر این صندلی‌های جلوی اتومبیل ارگونومیک طراحی شده‌اند، چراغ‌های جلو تطبیقی هستند و این خودرو به دوربین نمای جلو مجهز است که می‌تواند نشانه‌های ترافیکی را تشخیص دهد و در صورتی که راننده سهوا دارد از جاده خارج می‌شود، به او هشدار دهد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

اپل آسترا Sports Tourer

 

اپل مریوا با طیفی از موتورهای تازه
در نمونه بهبود یافته این خودرو، سه موتور بنزینی تازه در کنار دو موتور گازوئیلی و سه موتور بنزینی قدیمی به کار گرفته شده‌اند. توان اتومبیل‌های جدید از 75 تا 140 اسب بخار متغیر خواهد بود.

علاوه بر این در راستای بهبود قدرت و کاهش آلایندگی موتورهای مصرفی، موتور توربو دیزل پاششی جدید اپل با ظرفیت 1.3 لیتر و سوخت ترکیبی در مقایسه با نمونه‌های قدیمی این موتور، 11.2درصد آلایندگی کمتر و 21درصد بهبود توان داشته است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

اپل مریوا

بهبود توان و کاهش آلایندگی در مورد موتورهای قدرتمند 1.7 لیتری این شرکت نیز که بین 110 تا 130 اسب بخار توان تولید می‌کنند و مصرف سوخت ترکیبی آنها تنها 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود، صدق می‌کند.

تمامی موتورهای دیزلی مریوا از فیلتر ذرات استفاده می‌کنند و مطابق استاندارد یورو 5 اروپا ساخته شده‌اند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

اپل مریوا

 

اپل آمپرا، خودوریی برای تمام فصول
جذاب‌ترین ساخته جدید اپل، آمپرا با پیشرانه توسعه‌یافته الکتریکی است که از اواخر 2011 وارد بازار خواهد شد. این خودرو با طراحی انقلابی، اولین خوردو با آلایندگی صفر و نیروی پیشرانه الکتریکی است که برای استفاده هر روزه در تمامی مناطق اروپا مناسب خواهد بود.

آمپرا که در کنار باتری‌های یون لیتیوم به یک موتور/ژنراتور دیزلی مجهز است، برای مسافت‌هایی حدود 60 کیلومتر می‌تواند به سادگی از موتور الکتریکی استفاده کند. این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهند مسافرت‌های شهری بیش از 80درصد آلمانی‌ها در هر روز حدود 50 کیلومتر است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

اپل آمپرا

برای مسافت‌هایی تا 500 کیلومتر می‌شود از موتور گازوئیلی و باتری‌های لیتیوم استفاده کرد. شارژ بسته باتری این خودرو که از 280 باتری یون لیتیوم تشکیل‌دهنده یک T بزرگ ایجاد شده است، با استفاده از برق 230 ولت خانگی به سه ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

پیشرانه الکتریکی در نهایت می‌تواند 150 اسب بخار توان تولید کند و پس از 9 ثانیه سرعت خودرو را به 100 کیلومتربرثانیه برساند. حداکثر سرعت ایجاد شده توسط این پیشرانه 161 کیلومتربرساعت خواهد بود.

آمپرا برای بازار انگلستان توسطVauxhall یکی دیگر از زیرمجموعه‌های جنرال‌موتورز به شکل اختصاصی و با فرمان در سمت راست آن تولید خواهد شد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

اپل آمپرا


منبع: سایت رسمی جنرال‌موتورز

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
    0 0
    با تشکر از سایت خبر آنلاین و خانم عمیدی برای پوشش کامل نمایشگاه پاریس امیدوارم در مورد سایر نمایشگاه‌های خودرو (مثل ژنو، بروکسل، دیترویت و توکیو) هم به همین شکل اطلاع رسانی کنید. ارسال خبرنگار به نمایشگاه‌های خودروی منطقه‌ای مثل نمایشگاه دوبی هم ایده‌ی خوبی است. باز هم از شما متشکرم که به عکس سایر سایت‌های ایرانی فقط به اخبار سیاسی نمی‌پردازید.