در شیناری، نمونه مفهومی تازه مزدا زبان طراحی جدیدی به کار گرفته شده و علاوه بر این تمام بخش هدایت و کنترل این اتومبیل از تعویض دنده گرفته تا ترمز هوشمند و تغییر وضعیت خودرو به دکمه‌ها سپرده شده است.

محبوبه عمیدی: مزدا شیناری، تازه‌ترین نمونه مفهومی شرکت مزدا، اولین‌بار در میان طراحی‌های جدید در شهر میلان رونمایی شد و پس از آن به نمایشگاه خودرو پاریس آمد تا یک سدان جذاب با طراحی کوپه را به نمایش بگذارد. مزدا شیناری که برای چهار سرنشین طراحی شده یک اتومبیل صندوق‌دار چهار در است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

مزدا شیناری

به گزارش سی.نت، این اتومبیل مطابق زبان طراحی تازه Kodo به معنای «روح حرکت» طراحی شده و بیش از نمونه‌های پیشین که از زبان طراحی Nagare به معنای «جریان» تبعیت می‌کردند، به طرح‌های جدید خودرو در جهان نزدیک است.

این تغییر زبان طراحی حاصل جدا شدن طراح پیشین مزدا از این شرکت و پیوستن او به تیم طراحی رنو است و جالب اینکه رنو دزیر هم اولین محصول این تغییر در شرکت رنو است! (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

مزدا شیناری

این اتومبیل برای تعویض دنده از Paddle Shifter (تعویض دنده به وسیله دکمه‌های پشت فرمان) استفاده می‌کند و سه وضعیت گوناگون که شامل کار، تفریح و اقتصادی می‌شود برای راندن آن در نظر گرفته شده است.

در این طراحی تازه بدنه اتومبیل کشیده‌تر شده اما قدرتمندتر به نظر می‌رسد. طراحی ویژه چراغ‌ها و ایجاد خطوطی که به چراغ‌های جلو می‌رسند، نشان از سرعت بالای این اتومبیل دارد.

سپرهای بزرگ جلو و عقب اتومبیل به شکلی طراحی شده‌اند که می‌توانند حجم هوا و جریان ورودی آن به زیر بدنه اتومبیل را کنترل کنند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

مزدا شیناری

فضای داخلی اتومبیل به شکلی طراحی شده که فاصله میان راننده و سرنشین جلو بیشتر شود و راننده آزادی عمل و ارتباط قوی‌تری با بخش‌های کنترلی خودرو داشته باشد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

مزدا شیناری

برای این نمونه مفهومی دکمه‌هایی جهت کنترل حرکت چرخ‌ها و هدایت کامل اتومبیل در نظر گرفته شده که تمام هدایت شیناری را به سر انگشت‌های راننده آن خواهد سپرد. این دکمه‌ها که وظیفه ترمز هوشمند و کنترل پایداری حرکت را به عهده خواهند گرفت، در بخش میانی قسمت کنترل و هدایت اتومبیل تعبیه شده‌اند.

مطابق این تصویر به نظر می‌رسد نسل جدیدی از کمربندهای ایمنی برای مزدا شیناری طراحی شده باشند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

مزدا شیناری

بخش هدایت و کنترل این اتومبیل مجموعه‌ای از کنترل‌های آنالوگ و صفحات نمایشی است که اطلاعات را در سه وضعیت گوناگون کار، تفریح و اقتصادی برای راننده نمایش می‌دهند. مطابق صفحه نمایش سرعت حداکثر سرعت این خودرو 280 کیلومتربرساعت خواهد بود. در این فضا دکمه‌ای برای دریافت فوری نامه‌های الکترونیکی نیز تعبیه شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    0 0
    خيلي خودرويي شديد خبري است يا ميخواهيد دل مردم را اب كنيد خودرو فقط ايران خودرو
  • بدون نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    1 0
    یعنی از پراید بهتره
  • ... IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    1 0
    ما بهتر از اينها رو داريم. پرايد- پي كي- روآ و انواع پژوهايي كه داراي سيستم خود آتش گيري هستند.
  • بدون نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    1 0
    این که همین سمنده!
  • بدون نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    1 0
    فقط خودروی ملی سمند رو عشقه :))
  • شهاب US ۰۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    1 0
    پیکان وانت هم نمونه مفهومی داره؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    1 0
    فقط یپکان ماشینه انا جلف بازیه
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    0 0
    اقا یه سئوال تخصصی : این آینه بغلش هاش چرا دیده نمیشه. نه اینکه ما 405 و پرشیامون ایینه بغلش عین در قابلمه زده بیرون گفتم نکنه این یه مدل لیزری جدیده روی این ماشین بی ریخت (اگه این آخری رو نمی گفتم خداییش غم باد میگرفتم . )
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    0 0
    اخيه نه دنده داره نه ترمز دستي تازه به سيستم خود اشتعالي نيز مجهز نمي باشد.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    0 0
    صندوق عقبش جا واسه دوگانه سوز کردن داره؟؟ چون فکر نمیکنم کارت سهمیه بهش تعلق بگیره
  • محسن US ۱۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    0 0
    yes it is fantastic
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
    0 0
    تعرفه خودرو رو بکنین 140 درصد تا ماشین های آشغالی مثل این وارد کشور نشه!!