فورد فوکوس دیگر جایی در مسابقات رالی نخواهد داشت اما نمونه بهبود یافته آن مجهز به سیستم ناوبری پیشرفته، فرمان‌های صوتی، استفاده از شبکه بی‌سیم و امن‌تر از پیش سال 2012 وارد بازار خواهد شد.

محبوبه عمیدی: چندین سال است که فورد فوکوس تنها برای مسابقات رالی تجهیز می‌شود و به همین دلیل اجازه ورود به بازارهای اروپایی را ندارد. اما قوانین رالی تغییر پیدا کرده، فورد فیستا جایگزین این اتومبیل موفق خواهد شد و دیگر از تیونینگ خبری نخواهد بود.

فورد فوکوس جدید که ST نام دارد، با ویژگی‌هایی منحصر‌به‌فرد سال 2012 وارد بازارهای جهانی خواهد شد. مشخصات فنی و امکانات داخلی این اتومبیل می‌تواند نظر هر خریداری را به خود جلب کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

فورد فوکوس

به گزارش سی.نت، فورد فوکوس برای بازارهای اروپایی از یک موتور 4 سیلندر و 2 لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم استفاده خواهد کرد که می‌تواند توانی معادل 246 اسب بخار تولید کند.

مطابق اعلام شرکت فورد این اتومبیل از سیستم کنترل جهتی گشتاور نیرو استفاده خواهد کرد که در مواقع لزوم نیروی بیشتری در اختیار چرخ های جلو قرار خواهد داد. این اتومبیل برای بازار اروپایی با دنده اتوماتیک تولید نخواهد شد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

فورد فوکوس

برای بازار ایالات متحده استفاده از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر پاشش مستقیم با توان 158 اسب بخار پیش‌بینی شده است. در این نمونه امکان انتخاب سیستم انتقال قدرت اتوماتیک با دوکلاج و شش سرعت متفاوت وجود خواهد داشت. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

فورد فوکوس

در بخش کنترل و هدایت این اتومبیل از سیستم تعاملی MyFord استفاده خواهد شد. در این سیستم یک صفحه نمایش ال.سی.دی 7 اینچی و سیستم ناوبری پیشرفته، ارتباط به وسیله بلوتوث تلفن‌های همراه و سیستم کنترل آب‌و‌هوا تعبیه شده و سیستم صوتی فوق‌العاده‌ای با این بخش تعاملی یکپارچه شده است که امکان استفاده از فرمان‌های صوتی را به راننده خواهد داد. سیتم صوتی به کار گرفته شده تولید شرکت صوتی است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

فورد فوکوس

این اتومبیل امکان استفاده از شبکه‌های بی‌سیم نزدیک را با استفاده از یک مودم بی‌سیم که به یکی از دو پورت یو.اس.بی داخل اتومبیل متصل خواهد شد به سرنشینان خواهد داد.

رابط کاربر مای‌فورد از چهار بخش مجزا برای ناوبری، فرمان‌های صوتی، ارتباطات و کنترل آب‌و‌هوا تشکیل شده است. سیستم ناوبری این اتومبیل از اطلاعات ذخیره شده روی یک کارت حافظه استفاده خواهد کرد. این سیستم می‌تواند به فرمان‌های صوتی برای انتخاب مسیر پاسخ دهد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

فورد فوکوس

علاوه بر این خصوصیات، فورد فوکوس ST به تعدادی سیستم کمکی برای راننده تجهیز خواهد شد. از میان آنها می‌توان به بخش تشخیص نقطه کور، سیستم کنترل مصرف سوخت تطبیقی، هشدار هنگام انحراف اتومبیل از مسیر و پارک خودکار اتومبیل به شکل موازی اشاره کرد. به عبارت دیگر فورد فوکوس اس.تی یک خودرو خانگی است که تمام ویژگی‌های منحصر به اتومبیل‌های لوکس را یک‌جا خواهد داشت. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیکارالدوله IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
    2 0
    هیچ میدانید پراید ما هم اصلا فورد بوده با نام فورد فیستا وبرای همینه که از همه خودرو های عالم سرتره
  • Auto Buyer IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
    3 0
    این گزارش هایتان از نمایشگاه خودرو پاریس را برای دو خودروسازی بی بخار ایرانی و همچنین نمایندگان مجلس و وزارت صنایع بفرستید تا کمی خجالت بکشند