رئیس مجلس شورای اسلامی از تئوری انقلاب برای فلسطین یاد کرد که در ادامه مقاومت نهفته است.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در دومین همایش بین‌المللی، چشم‌انداز تحولات فلسطین و رژیم صهیونیستی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها به چند دوره حضور رژیم صهیونیستی در سرزمین‏های اشغالی اشاره کرد و گفت: اولین دوره، دوره تثبیت یعنی از سال 48 تا 67 است که این رژیم تلاش می‌کرد جایگاه خود را در منطقه تثبیت کند که در این سا‌ل‌ها با این که برخی کشورها در منطقه تلاش‌هایی کردند، اما این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبود. از سال 67 تا زمان حمله به لبنان نیز دوره دوم است که زمان کشورگشایی این رژیم بود. دوره سوم نیز پس از جنگ 33 روزه است که یک شکست فاحش برای رژیم صهیونیستی بود. دوره بعد نیز دوره سراشیبی و نزول رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در این سراشیبی دارای مشکل مشروعیت است از چند تئوری در مساله فلسطین و نسبت آن با رژیم صهیونیستی یاد کرد و گفت: یک تئوری از جانب رژیم صهیونیستی مطرح بود و آن این که در طول این 60 و70 سال اخیر می گفتند ما سرزمینی داشتیم و بنابراین باید یک دولت یهودی هم ایجاد کنیم. البته تئوری‌های دیگری هم مطرح شد مانند تئوری صلح یا موضوع کمپ دیوید تا این رژیم تا حدی مورد قبول قرار بگیرد. اما این نوع تئوری‌ها بیشتر پاک کردن صورت مساله بود تا حل مساله فلسطین، لذا هر کدام از کشورها به نوعی تئوری را مطرح کردند که دوام نمی‌آورد و نفس آن نوعی مشروعیت بخشیدن به این رژیم بود و باعث می‌شد که این رژیم از این فرصت‌ها استفاده کند.

رییس مجلس سپس از تئوری انقلاب اسلامی یاد کرد که معتقد است راهی جز مقاومت وجود ندارد، چرا که رژیم صهیونیستی نطفه خطرناکی در منطقه بود و عامل پسرفت برای فلسطینی‌ها بود.

به گفته وی این مقاومت و ایستادگی نیز در جنگ و انقلاب اسلامی ایران نتیجه خود را نشان داد که نتیجه این مقاومت استقلال و سرافرازی بود.

لاریجانی طرح و مذاکرات سازش و صلح را یکی از مشکلات پیش روی فلسطین و مقاومت دانست و اظهار کرد: در واقع این موضوع دو خاصیت برای رژیم صهیونیستی داشت، یکی این که به این رژیم فرصت داد و دیگر هم تحقیر نیروهای فلسطینی بود. بدانیم که در گذشته هم مذاکراتی دقیق‌تر و قوی‌تری که وجود داشته نتیجه بخش نبوده و فقط اراده‌ها را سست می‌کند. در حال حاضر آنچه که فلسطینی‌ها به آن نیاز دارند ایجاد یک تئوری و نظریه دقیق است که آن را مبنا قرار دهند و براساس آن وحدت داشته باشند.

وی با بیان این که در خصوص مساله فلسطین دو راه وجود دارد، اظهار کرد: یکی راه صلح و سازش است که عیار خود را نشان داده است و دومین راه هم نظر جمهوری اسلامی است مبنی بر این‌که باید رفراندوم ایجاد شود و همه فلسطینی‌ها نظر خود را از این طریق اعلام کنند، البته رفراندومی که تمام نیروهای قبلی فلسطین و آواره‌ها نیز در آن شرکت کنند. اما در واقع باید گفت راهی جز مقاومت وجود ندارد و کسی به صورت هدیه حقوق فلسطینی‌ها را نخواهد داد. توصیه ما راه اول است که از همه نظر منطقی است. به این صورت همه به مردم سالاری واقعی تن دهند نه مردم سالاری امریکایی که فقط منافع خود را در نظردارند.

لاریجانی با تاکید براین که در خصوص رفتارهای رژیم صهیونیستی برای خروج از تنگنایی که در آن قراردارد، تمامی کشورها باید دغدغه داشته باشند و این موضوع را پیگیری کنند، گفت: مساله دیگر نیز اقدامات داخلی بیت‌المقدس مثل تخریب اماکن اسلامی و مساجد و تغییر ماهیت شهر قدس است. این موضوعات حساسیت داخلی فلسطین و بیداری بیرون را لازم دارد. درواقع در این خصوص کشورهای اسلامی، یونسکو، کنفرانس اسلامی و مجامع کشورهای اسلامی باید فعالیت داشته باشند، زیرا این یک نبرد سرنوشت ساز هم برای کشورهای اسلامی و هم برای رژیم صهیونیستی است و تنبلی کردن و صورت مساله را پاک کردن، فرصت دادن به حریف است، بنابراین کشورهای اسلامی در این موضوع تیزبین و حساس باشند.

لاریجانی با اشاره به جنگ 33 روزه و وتو کردن صدور قطعنامه‎ای از سوی شورای امنیت علیه اسرائیل از سوی آمریکا و به هم ریختن کنفرانس صلح ایتالیا از سوی وزیرخارجه آمریکا، ادامه داد: با توجه به این که در روزهای آخر شرایط جنگ عوض شد و این جنگ به مانند یک باتلاق برای رژیم صهیونیستی درآمد لذا آنها دستپاچه شدند و به برخی کشورها پیام دادند و پس از آن آتش بس را پذیرفتند. در واقع به مقاومت و حزب الله و سیدحسن نصرالله و نه تنها به لبنان، بلکه به منطقه هم خدمت بزرگی کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: می‌گویند ایران از حزب الله ، حماس و مقاومت حمایت می‌کند، ما این را مخفی و پنهان نمی‌کنیم، لحن‌مان را هم عوض نمی‌کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =