۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۱

بازی حساس ایران و امارات در تهران باعث شد تا مسئولان ورزشگاه آزادی برنامه دو کاندیدای اصلی رقابت انتخابات ریاست جمهوری را به هم بریزند.

 حامیان میرحسین موسوی و ستاد 88 قصد داشتند در روز 18 خرداد در آزادی همایشی 100 هزار نفری را با حضور میرحسین برگزار کنند، همایشی باشکوه‌تر از آنچه پیش از این در تبریز و در ورزشگاه باغشمال این شهر برگزار شده بود. تنها 24 ساعت پس از این تجمع بزرگ قرار بود حامیان رئیس‌جمهور، محمود احمدی‌نژاد در روز 18 خرداد ورزشگاه آزادی را برای تجمعی بزرگ در اختیار بگیرند اما این دو همایش به دلیل ترس از احتمال تخریب مجموعه در آستانه بازی ملی حساس برابر امارات لغو شد. تیم ملی حتی اگر در پیونگ یانگ یک مساوی برابر کره شمالی به‌دست آورد دوباره امیدش برای صعود زنده می‌شود و اینگونه بازی با امارات و 3 امتیاز آن مسابقه نقشی غیر قابل انکار در صعود تیم ملی به جام جهانی دارد.

 این حساسیت دلیلی شد تا اداره کل تربیت بدنی استان تهران و مدیریت مجموعه آزادی حاضر نشوند این زمین را در اختیار نامزدها قرار دهند. در بیانیه مجموعه آزادی در این باره آمده است: «از آنجایی که در روز بیستم خرداد تیم ملی فوتبال کشورمان میزبان تیم ملی امارات در استادیوم یکصدهزار نفری خواهد بود و براساس آخرین ویرایش ارائه شده از جانب فیفا، کشور میزبان می‌بایست محل برگزاری مسابقه را در شرایطی کاملا مهیا و آماده، 48 ساعت قبل از برگزاری مسابقه جهت بازدید نمایندگان فیفا آماده کند و برگزاری این دو گردهمایی به‌صورت بالقوه می‌تواند به جهت حضور طرفداران هر دو کاندیدا، شرایطی را برای اماکن، امکانات و تجهیزات استادیوم یکصدهزار نفری به‌وجود آورد که امکان پاسخگویی در مقابل نهاد بین‌المللی فیفا را دچار اشکال نماید، لذا با عرض پوزش از محضر هر دو کاندیدا، ستادهای تبلیغاتی ایشان و عموم علاقه‌مندان مرتبط با این دو کاندیدا، برگزاری هیچکدام از این دو گردهمایی برای مجموعه ورزشی آزادی مقدور نیست.»

همایش حامیان میرحسین در تبریز باعث شد تا بیش از 50 هزار نفر به استادیومی بروند که تنها 20 هزار نفر روی سکوهایش گنجایش دارد، جا داد تا آسیب‌هایی به چمن این استادیوم وارد شود. ترس از تکرار چنین اتفاقی در ورزشگاه آزادی که باید روز 19 خرداد میزبان تمرین دو تیم ملی ایران و امارات باشد و مهم‌تر از آن اینکه روز 20 خرداد دیداری حساس را میزبانی می‌کند باعث شد تا این دو همایش بزرگ لغو شود.

اتفاقی که باعث می‌شود ستادهای رقیبان انتخاباتی تدارکی وسیع را برای تبلیغات در روز بازی ایران و امارات ببینند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 10113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =