ذوبی‌ها که در بازی رفت الهلال را شکست دادند، امیدوارند فردا در عربستان نتیجه‌ای بگیرند که فینالیست شوند.

فقط یک گام دیگر باقی مانده تا فینال.می تواند خیلی رویایی باشد.همیشه اولین تجربه ها سخت است و پر از  استرس.به خصوص وقتی که تیم رقیب الهلال باشد.زخم خورده ای که در بازی رفت 5 بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت عزم خودش را جزم کرده تا در بازی برگشت جبران کند،آن هم با تعداد گلهای زیاد!این وعده را اریک گرتس سرمربی بلژیکی آنها در پایان کنفرانس مطبوعاتی اش در اصفهان داده است:«شک نکنید الهلال متفاوتی را در بازی برگشت خواهید دید.هدف ما در آن بازی و با حمایت هوادارانمان رسیدن به فینال با زدن چند گل به ذوب آهن است.»

ادعای سنگینی است.چون نه ذوب آهن در بازی رفت 3 امتیاز را از دست داده است ونه شاگردان ابراهیم زاده در تیمی توپ می زنند که زنگ تفریح تیم های اعراب باشند و چند گل در خارج از خانه از آنها دریافت کنند.

 با این حال تک گل قاسم حدادی فر که به زیبایی هر چه تمام‌تر از فاصله‌ی سی متری وارد دروازه‌ی الهلال شد وهمچنین واکنش عالی شهاب گردان در مهار ضربه‌ی پنالتی، امید شاگردان منصور ابراهیم‌زاده را برای صعود به دیدار پایانی بیشتر کرده است.طوری که امضای کم رنگی پای مجوز صعود ذوب آهن نقش بسته  است.امضایی که با گرفتن حتی یک تساوی در عربستان نهایی و البته پر رنگ می شود.شهاب گردان اگر بتواند دروازه اش را همانند دیدار رفت در اصفهان، بسته نگه دارد می تواند سند صعود ذوب آهن به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا را امضا کند. افتخاری که در سال‌های اخیر تنها توسط سپاهان به دست آمده است.آیا ذوب آهن برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان می رسد؟

چند ماه پیش درست زمانی که قرعه کشی لیگ قهرمانان انجام شد منصور ابراهیم زاده نظری مخالف همه کارشناسان داشت.آن زمان همه از گروه ذوب آهن به عنوان گروه مرگ یاد کردند و صعود نماینده ایران از این گروه را دشوار.اما وقتی ابراهیم زاده پشت تریبون قرار گرفت نظر مخالفش را این طور اعلام کرد:«گروه ما گروه زندگی است نه مرگ!ما در این گروه زندگی می کنیم و تا فینال پیش می رویم.»

اتفاقی که تا به حال افتاده است و تمام حرف های ابراهیم زاده تا اینجای کار را تعبیر کرده است.فقط یک گام دیگر باقی مانده تا زندگی روی خوشش را به او و شاگردانش در دنیای فوتبال نشان دهد و آنها برای نخستین بار فینال لیگ قهرمانان آسیا را لمس کنند. حالا کارشناسان فوتبال هم ذوب‌آهن را تیمی موفق می‌دانند و امید زیادی به فینالیست شدن آن دارند.

موفقیت ذوب آهن البته بی حساب و کتاب هم نیست.شاگردان ابراهیم زاده طی دو سه سال اخیر در لیگ برتر فوتبال ایران کم نوسان ترین بازیها را به نمایش گذاشتند و در مقطع فعلی صدر نشین بلا منازع لیگ برترند.آرزوی بزرگ اما فینال است .این تیم هماهنگ که حالا نام تاکتیکی ترین ترین تیم ایران را یدک می کشد با مرارت  پوهانگ استیلرز را از سر راه برداشت و به دنبال تکرار سناریوی پوهانگ در ریاض است . تیمی که شاید با حمایت مردم ورسانه ها به فینال و حتی قهرمانی در آسیا برسد.

آنها اما در شرایطی به عربستان سفر کرده اند که  در ایدئولوژی فو تبال ایران همه چیز به دو رنگ قرمز و آبی خلاصه می شود و رسانه ها به جای تیم زیبای ذوب ، از شیث رضایی می نویسند و حتی مربی بازنده داربی تیتر اول مهمترین روزنامه ورزشی  ایران است.جالب اینکه حتی برد قاطع آنها مقابل ملوان چندان جدی گرفته نشد و آنها غریبانه به ریاض پریدند.

اگر در اصفهان زندگی کنید،این غریبگی بیشتر آزرتان می دهد...گرچه ما در انتظار فریاد بلند ذوب آهنیم. در انتظار زیباترین چهارشنبه ممکن. برای آنکه فردایش تیتر بزنیم: ما، فاتحان ریاض!

بنیادکار ازبکستان ، الاتحاد عربستان ، الوحده امارات ، مس کرمان و پوهانگ استیلرز کره جنوبی.این تمام راهی است که ذوب آهن اصفهان برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان طی کرده است و حالا فقط مانده الهلال که ضربه اول به خوبی در اصفهان به او زده شده است.

آبی پوشان عربستانی که به نام های رییس و موج آبی در کشورشان معروف هستند برای صعود به فینال،فقط باید ذوب آهن را ببرند.این می تواند خودش برگ برنده ای برای ذوبی ها باشد که از وجود بازیکنان سرعتی خود بهره می برند.مدافعان الهلال ثابت کرده اند کاملا شکننده هستند.خوردن 4 گل از تیم الغرافه قطر دلیلی بر این ادعاست.همان تیمی که در وقت های اضافه بازنده شد تا الهلال با خوش شانسی حریف خود را متوقف کند وراهی مرحله بعد شود.

البته نباید از این نکته هم غافل شد که در حال حاضر الهلال خطرناک ترین تیم عربستانی است. نگاهی به دیدارهای گذشته‌ی الهلال می تواند قدرت این تیم در ورزشگاه فهد ملک را بیش از پیش نمایان کند. نماینده‌ی عربستان هر چقدر در بازی‌های خارج از خانه ضعیف کار کرده در عربستان به تیمی اجازه‌ی خودنمایی نداده است.  

با تمام این شرایط اعتماد به نفس ذوبی ها بالا است،انگیزه آنها هم همین طور.هماهنگی در خطوط مختلف و استفاده از سرعت بالا در خط حمله از جمله فاکتورهایی است که منصور ابراهیم زاده با تکیه بر آن توانست حریفان را از پیش رو بردارد و به مرحله نیمه نهایی گام بگذارد.فردا یک ایران با ابراهیم زاده و شاگردانش است تا آنها به عنوان نماینده ای از این خاک راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند.اتفاقی که شدنی اما کمی سخت است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =