۰ نفر
۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳

احمد سالک

سفرهای مقام معظم رهبری به استان های کشور برکات فراوانی در ابعاد معنوی و مادی و حل مشکلات و مطالبات مردم دارد. اگر سفرهای ایشان به استان های کشور ملاحظه شوند آثار و برکات حرکت هایی که بعد از تبیین مسایل برای دولت مردان صورت گرفته برای مردم آن استان و جامعه اسلامی به خوبی مشهود است.

اولین برکت حضور رهبر انقلاب برای مسایل مربوط به فقه آل محمد(ص) و مباحث علمی حوزه است. کما اینکه امروزه آثار و برکات بحث های گذشته ای که راجع به نهضت علمی، تحقیق و پژوهش مطرح کردند در حوزه علمیه قم مشهود است.

نکته دیگر اینکه شهر قم پیشانی انقلاب اسلامی است. رهنمودهای مقام معظم رهبری در بعد فعالیت های عمرانی، معیشتی و مسایل و معضلات اقتصادی و صنعت در تقویت این پیشانی آثار و برکات فراوانی خواهد داشت. چون اینجا منظر تمام کشورهای اسلامی دنیا است.

در خصوص این دو مسئله حساسی که مقام معظم رهبری مطرح کردند یعنی اسلام منهای روحانیت و اسلام منهای سیاست که از جمله خط و مشی و استراتژی دشمن است باید دقت بیشتری کرد. اگر به تاریخ از صدر اسلام تا کنون نگاه کنیم کسانی که مقابل پیغمبر اکرم(ص) بودند، خلفای بنی امیه، خلفای عباسی تا حکومت های طاغوتی مانع اصلی را دین و مبلغان دین می دانستند. بسیاری اوقات می گفتند که دین باشد ولی مبلغان دین مانند پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و روحانیون و امثال آن ها نباشد.

یعنی این جریان دنبال دینی بودند که پیامبر نداشته باشد، امام نداشته باشد و به طبع علما و روحانیونی که مبلغ این دین هستند نباشند.

اسلام منهای روحانیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط چند گروه دنبال می شود. گروه اول جریانات سیاسی هستند که از قبل انقلاب بوده و مدعی انقلاب هستند. مانند نهضت آزادی و جریاناتی که در این راستا هستند. گروه های وابسته به حکومت طاغوتی گذشته که بعد انقلاب در کشور ریشه دوانده اند نیز به دنبال این جریان اند.

در جریان فتنه سال گذشته به خوبی جریانی که دنبال اسلام منهای روحانیت درک می شود. کسانی که فریاد زدند ولایت فقیه را قبول ندارند سردمدار این تفکر هستند.

در شرایط کنونی همچنین عده ای از اصلاح طلبان و جریاناتی هستند که می گویند ما روحانیتی را می خواهیم که خود تعیین می کنیم نه آن روحانیتی که در طول مبارزات توانسته از امتحانات مختلفی سربلند بیرون آمده و امروز سردمدار حرکت انقلاب اسلامی است.

بنابراین یک گروه از دنبال کنندگان اسلام منهای روحانیت دشمنان خارجی و داخلی هستند که شدیدا با نقش روحانیت مقابله می کنند. گروه دوم جریانات وابسته به آن ها هستند که در مقابل نظام می گویند ما اسلامی را خواستاریم که روحانی و رهبری نداشته باشد. گروه دیگر کسانی هستند که در این جریانات منافع خود را در خطر می بینند. این ها می بینند اگر روحانیت باشد باید تحت امر آن ها حرکت کنند و این کار برای آن ها سخت است. احساس خطر آن ها در این ریشه دارد که اسلام با محوریت حاکمیت دینی عملیاتی است. امام رضا(ع) می فرمایند: کمال دین وجود امیرالمومنین(ع) است. امروز عده ای دین را می خواهند ولی نه با اکمالش که جامعه روحانی و مسئله ولایت فقیه است.

در حقیقت آن هایی که بر طبل اسلام منهای روحانیت و همچنین اسلام منهای سیاست تاکید دارند دنبال اسلام معاویه ای و اسلام آمریکایی هستند. کسانی که در فتنه سال گذشته بازداشت شده اند مانند اعضای سازمان مجاهدین، برخی کارگزاران یا جبهه مشارکت، این ها کسانی هستند که روحانیت را قبول ندارند. این ها می خواهند در این زمینه ریشه ولایت را بزنند ولی حضور مردم آنان را با بن بست مواجه کرد.

همچنین بخشی از متحجرین در کشور حضور دارند که روحانیت را جز آنچه که خود قبول دارند نمی پذیرند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۶
    0 0
    این افرادفقط گروهایکه نامبرده شد نیستند.دردولت فعلی هم کسانی هستند که چنین فکرمیکنند.حتی ممکن است اقای رئیس جمهورهم چنین فکرکنند.وباخودشان بگویندروحانیون درمتن کارنیستدوبطورکلی نظرمیدهند.وازجزئیات اطلاع ندارند.بههمین دلیل است که مشایی راعلیرغم نظراقا حفظ کردند.وخواستند.اقانظرش راعوضکند.پس ایندولت هم نیاز به مراقبت بیشتر دارد.نبایست بخاطر دادن شعارهای انقلابی تام الاختیارباشد.بخصوص اینکه مجلس راهم تضعیف کرده است.