۰ نفر
۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۱

بعد از سال‌ها تلاش و صرف میلیاردها دلار،‌ پنتاگون به این نتیجه رسیده که سگ‌ها در شناسایی بمب‌ها از همه فناوری‌های پیشرفته بهتر عمل می‌کنند و بهتر است بودجه‌ نظامی را برای تربیت سگ‌ها هزینه کند.

بهنوش خرم‌روز:‌ بعد از گذشت 6 سال و صرف هزینه‌ای بالغ بر 19 میلیارد دلار آمریکا،‌ بالاخره به نظر می‌رسد پنتاگون به نتیجه‌ای مطلوب رسیده و بهترین شناسایی‌کننده بمب را پیدا کرده است: سگ!

سال‌ها است که سازمان دفاع در برابر ابزارهای انفجاری وابسته به پنتاگون در تلاش برای یافتن بهترین ابزار برای شناسایی و تشخیص بمب‌ها است. اما هر چه تلاش‌های این سازمان بیشتر می‌شد، مشکل پیچیده‌تر و جدی‌تر می‌شد. در 8 ماه اول امسال میلادی (از زمستان گذشته تا نیمه تابستان) تعداد بمب‌هایی که در جاده‌های افغانستان کار گذاشته شده بود،‌ بسیار بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته بود. بنابراین وظیفه این سازمان پیچیده‌تر و حساس‌تر شد.

اما به گزارش پاپ‌ساینس، وقتی مدیر سازمان دفاع در برابر ابزارهای انفجاری دو روز پیش اعلام کرد که سگ‌ها بهترین شناسایی‌کنندگان بمب هستند، به نظر موضوع قدری خجالت‌آورتر شد. بهترین ابزارهای پیشرفته‌ای که مهندسین این سازمان بعد از سال‌ها با صرف هزینه‌های گزاف طراحی کرده بودند، فقط 50 درصد بمب‌ها را در افغانستان و عراق کشف کرده،‌ در حالی که این رقم در مورد سگ‌ها به 80 درصد می‌رسد.

حالا سازمان دفاع در برابر ابزارهای انفجاری پنتاگون اعلام کرده که از این به بعد،‌ روی خنثی کردن بمب‌ها و ایجاد اختلال در عمل کردن آی.ایی.دی‌ها متمرکز خواهد شد و شناسایی بمب‌ها را به سگ‌ها واگذار خواهد کرد،‌ چون ظاهرا پیشرفت آن‌ها در این زمینه بیشتر از این نخواهد بود.

از این به بعد این سازمان می‌خواهد پول‌ها را صرف برنامه جدید خود کند،‌ اما به نظر نمی‌رسد که دیگر بودجه‌ زیادی برای خرج کردن داشته باشد. ظاهرا دولت آمریکا تصمیم گرفته بخشی از بودجه آن‌ها را بگیرد و برای تربیت سگ‌ها یا دست‌کم خرید آن‌ها هزینه کند.  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =