«در سفر قم می خواهم با طلبه ها صحبت کنم و با روحانیون حرف دارم» این عبارات روایت حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری درباره برنامه رهبر انقلاب برای سفر به قم است.

محمود عزیزی: مقام معظم رهبری علاوه بر دیدار با قشرهای مختلف مردم، علما و مراجع در 6روز گذشته بیش از 3 بار با گروه های مختلف طلاب دیدار داشته اند.

دیدار عمومی با طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‏، نخبگان حوزوی و طلاب غیر ایرانی مجموعه دیدارهای چند روز اخیر رهبر انقلاب است. دیدارهایی که به منشوری برای روحانیت و حوزه های علمیه تبدیل شده و به عنوان سند راه باید فرا روی برنامه ها و تحولات آتی حوزه های علمیه قرار گیرد.

توجه به بایسته های حوزوی را می توان به عنوان مهمترین بخش از سخنان رهبر انقلاب ارزیابی کرد.

ایشان که پیش از این در دیدار طلاب حوزه علمیه قم با طرح و توضیح مغالطه هایی درباره روحانیت وظایف آن کارویژه های نهاد روحانیت را در نظام جمهوری اسلامی تشریح کرده بودند در گعده و گفت و شنود صمیمانه با نخبگان حوزوی که یکشنبه شب در مدرسه فیضیه برگزار شد و بیش از 4 ساعت به طول انجامید با بیان اینکه« آزاداندیشی خاصیت علمی بودن است و تحجر در میدان علم، اصولاً معنا ندارد»، تاکید کردند: آزاداندیشی جاری در حوزه، از قبل نیز بیشتر است اما این آزاداندیشی باید در سطوح مختلف گسترش و تعمیق یابد و اهل فکر، در همه رشته ها، همه گونه آراء و افکار خود را، آزادانه بیان کنند.

در ادامه اهم اظهارات رهبر معظم انقلاب در سه دیدار روز گذشته را بخوانید:

جدول رهبری 

برای دیدن جدول در ابعاد بزرگتر اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =