آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرد فیلمساز فرانسوی نمی‌تواند برای دریافت جایزه اسکار افتخاری خود در مراسم سالانه جوایز هیئت رئیسه شرکت کند.

به گزارش خبرآنلاین، تام شرک رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی که بانی جوایز اسکار است، روز دوشنبه گفت: «ژان-لوک گدار به خاطر جایزه‌ای که قرار است به او اعطاء شود تشکر و برای دیگر کسانی که آن شب تقدیر می‌شوند آرزوی موفقیت کرد.»

آکادمی در دومین مراسم سالانه جوایز هیئت رئیسه خود از گدار همین طور فرانسیس فورد کوپولا کارگردان، ایلای والاک بازیگر و کوین براونلو مورخ سینما تقدیر خواهد کرد.

کوپولا خالق سه‌گانه «پدرخوانده» و برنده پنج جایزه اسکار، جایزه یادبود اروینگ جی. تالبرگ را دریافت می‌کند و به سه نفر دیگر جوایز افتخاری اسکار اعطاء می‌شود. گدار در نامه خود به آکادمی از کوپولا، والاک و براونلو به عنوان «سه تفنگدار دیگر» یاد کرده است.

مراسم سالانه جوایز هیئت رئیسه آکادمی به تهیه‌کنندگی سید گنیس و دان میشر، روز 13 نوامبر (22 آبان) در مرکز «هالیوود اند هایلند» برگزار می‌شود و تقدیر از این چهار سینماگر همراه با پخش کلیپ‌ها و اظهارنظرهایی درمورد آنهاست.

آکادمی جایزه اسکار افتخاری گدار را به نمایندگی از او دریافت می‌کند و در سوییس به او تحویل می‌دهد.

گدار 79 ساله از چهره‌های شاخص موج نو سینمای فرانسه و سازنده فیلم‌هایی چون «از نفس افتاده»، «یک زن یک زن است»، «گذران زندگی»، «تحقیر»، «آلفاویل»، «تعطیلات آخر هفته» و «نام کوچک: کارمن» است.

در سال‌های پیش جوایز افتخاری آکادمی در روز برگزاری مراسم اسکار اعطاء می‌شد، اما از پارسال برای اهداء این جوایز یک مراسم جداگانه و بدون پخش تلویزیونی در نظر گرفته شد.

ورایتی / 25 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =