۰ نفر
۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۵

فارس: سخنگوی پایگاه اینترنتی که اخیرا اسنادی درباره جنایات آمریکا در جنگ عراق منتشر کرده، اعلام کرد که این پایگاه اینترنتی هیچ دشمنی با آمریکا ندارد و با بسیاری از اصول و معیارهای آن همسو است.

"کریتسین رافسون " سخنگوی پایگاه اینترنتی "ویکی‌لیکس " در گفت‌وگو با رادیو "بی بی سی " اظهار داشت که این پایگاه برغم منتشر کردن اقدامات نادرست ارتش آمریکا در طول جنگ عراق، دشمن آمریکا محسوب نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: تعداد زیادی از حامیان و پشتیبانان پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس با اصول و معیارهای جامعه آمریکا بویژه آزادی بیان همسو هستند و از این اصول دفاع می‌کنند.

وی افزود: انتشار اسناد مهمی که طی هفته‌های گذشته از سوی این پایگاه افشاء شده است بطور تصادفی درباره ارتش آمریکا بوده است و این پایگاه تا کنون اسناد زیادی درباره سایر دولتها نیز منتشر کرده است.

این پایگاه اینترنتی نزدیک به 400 هزار سند درباره جنایات سربازان آمریکایی در عراق طی سالهای 2004 تا 2009 میلادی منتشر کرده است که گفته می‌شود محرمانه بوده‌اند. اما کارشناسان سیاسی معتقدند که در پشت پرده انتشار این اسناد سایه دولت آمریکا و کاخ‌سفید مشاهده می‌شود؛ هر چند بعضا در میان این دروغ‌های بزرگ برخی آمار و ارقام را نیز می‌توان مشاهده کرد که با وجود صحت آنها پیش از این هرگز به آنها اشاره‌ای نشده بود.

تحلیلگران بر این باورند که با وجود خفقان رسانه‌ای که در آمریکا حاکم است و تبلیغاتی که وزارت دفاع آمریکا برای انتشار این اسناد محرمانه انجام می‌دهد، به نظر می‌رسد انتشار این اسناد نیز داستانی ساختگی از جانب دولت آمریکا باشد تا اذهان عمومی را منحرف کرده و در عوض دروغ‌های بزرگی را که آمریکا آنها را حقایقی محرمانه می‌نامد در سراسر جهان ترویج کند چرا که در غیر اینصورت و با توجه به این موضوع که پنتاگون از احتمال انتشار چنین اسنادی مطلع بود، قطعا قبل از انتشار آنها اقدامی را صورت می‌داد.

 اما نه تنها وزارت دفاع آمریکا هیچ اقدامی را برای ممانعت از انتشار این اسناد به عمل نیاورده است، بلکه تبلیغات رسانه‌ای ویژه‌ای را نیز در این زمینه به خدمت گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =