رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم گستاخی های رسانه های خارجی در مورد ساختار نظام و ارزشهای اسلامی را در هم شکست.

علی لاریجانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر بسیار مهم و ارزنده مقام معظم رهبری به قم باعث خیر و برکت برای همه مسلمانان و افتخاری برای مردم قم است که این سفر لایه های مختلفی دارد و یک وجه آن حرکت عظیم و جوششی بود که در مردم قم بوجود آمد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جهش عظیم که صورت گرفت عظمتی خلق کرد که برای مردم قم و انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود. 

لاریجانی دومین وجه سفر مقام معظم رهبری به قم را تاثیر آن در سطح خاورمیانه و جهان دانست و اظهار داشت: بسیاری از نگاه هایی که به جمهوری اسلامی وجود داشت و گاهی گستاخی هایی که نسبت به ساختار نظام و ارزش هایی که بین مردم پایدار مانده، انجام می شود را در هم شکست. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضورمردم قم ممکن است تاثیرات ظاهری در این شهر داشته باشد ولی لایه بیرونی آن تاثیراتی است که در سطح دنیا می گذارد، تصریح کرد: برخی از اقدامات غربی ها چالشی است و این هنگامه ای که مردم قم خلق کردند تاثیر زیادی در ارتقا تراز نظام و تصمیم گیری ها دارد. 

وی درس آموزی را از دیگر دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به قم برشمرد و خاطرنشان کرد: مجموعه ای از مطالبی که مقام معظم رهبری برای مردم مسلمان منطقه و مردم قم فرمودند یا مباحثی که برای اساتید و فضلای حوزه و دانشگاهیان بیان کردند منظومه کاملی بود و مطالب ایشان کلاس درس بود که در واقع نگاه توحیدی داشت و پایه هایی برای تحولات در بحث های حوزوی و دانشگاهی بوده است. 

لاریجانی توجه به مسائل عمرانی را از دیگر دستاوردهای سفر رهبری عنوان کرد و یادآور شد: حضور هیئت دولت در قم که دارالعلم است موضوعیت داشت و برخی از گره های کور مسائل استان قم در سفر مقام معظم رهبری به این استان به نتیجه رسیده است. 

رئیس مجلس تاکید کرد: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری چندین بار بر روی آن تاکید کردند تامین آب آشامیدنی مردم بود و به دستور ایشان منابع این طرح به سرعت تامین شد و روند اجرای آن در مقطعی به خاطر برخی موارد فنی کند شده بود اما با اختصاص اعتبارات جدید این روند شدت گرفت و طبق اعلام مسئولین تا اوایل فروردین ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. 

لاریجانی اضافه کرد: ایجاد قطار پرسرعت تهران- قم یکی دیگر از مباحثی بود که در مصوبات سفر رهبری اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شد  و سازمان یافتن این طرح به خاطر نزدیکی قم به تهران تحول عظیمی را در قم بوجود خواهد آورد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بررفع محرومیت ازچهره مناطق محروم شهر قم  افزود: در این راستا 120 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد که بخشی از این محرومیت ها رفع می شود. 

وی گفت: مقام معظم رهبری نسبت به فرش قم که موضوع پراهمیتی برای کل کشور است تاکیداتی داشتند و با توجه به اینکه فرش قم استثنایی است و سطح دربرگیری آن نیز فراوان است، در این سفر در مورد مسائلی که می تواند به صادرات فرش کمک کند نیز تصمیم گیری شده است. 

لاریجانی توجه به تامین آب کشاورزی، تسریع در پروژه های اطراف حرم حضرت معصومه(س) و تسریع در اجرای طرح حرم تا جمکران را از دیگر مباحث مصوبات سفرمقام معظم رهبری برشمرد واظهار داشت: روند اجرای طرح حرم تا جمکران حدود 20سال طول کشید و دراین سالها مشکلات زیادی برای مردم قم ایجاد شد ولی با اوراق مشارکتی که فروخته شد گشایشی در اجرای این طرح ایجاد شد و پشتوانه ای برای ایجاد ارزش افزوده فراهم شده است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهاجرت بلاوجه به قم می تواند مشکلاتی بوجود آورد بر لزوم تکمیل رینگ اطراف قم و ایجاد فضای سبز تاکید کرد و اظهار داشت: البته در طرح های شهرداری توسعه 10 هزار هکتاری فضای سبز دیده شده است. 

وی ایجاد شهرک های صنعتی در قم را ضروری دانست و گفت: کارهای زیربنایی شهرک چاپ و نشر فراهم شده است و روند ایجاد برخی شهرک ها نیز پیشرفت خوبی داشته است. 

لاریجانی مسئله صنعت را نیاز جدی مردم استان دانست و یادآور شد: ایجاد شهرک های صنعتی در استان قم ضروری است البته قم دامداری های خوبی دارد که در اشتغالزایی تاثیر دارد. 

رئیس مجلس از حسن نیت مقام معظم رهبری در رفع اختلاف بین آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و تربیت بدنی استان قم پیرامون متوقف شدن مجموعه ورزشی شهید حیدریان تقدیر کرد و در این راستا اظهار داشت:  مسائل مادی آستانه مقدسه و اداره کل تربیت بدنی به زودی برطرف خواهد شد و این مجموعه ورزشی با حفظ مالکیت وقف آن در اختیار تربیت بدنی قرار گرفت. 

وی همچنین درمورد اجرای پروژه های منوریل و مترو درقم اظهار داشت: این دو طرح در درازمدت برای شهر قم کار اساسی است چون شهر نشان داد که در حال توسعه است و جمعیت آن افزایش خواهد یافت. 

لاریجانی ادامه داد: اجرای پروژه منوریل در حال انجام است و این طرح نباید مانع اجرای مترو شود. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =