از دیروز طرح برخورد با موتور سیکلت سواران متخلف در شهر تهران آغاز شده است .

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ‌ موتورسیکلت‌سواران متخلف در شهر تهران که دارای گواهینامه رسمی و پلاک های معتبر هستند در کنترل‌های پلیس راهنمایی و رانندگی به جای انتقال موتورسیکلت به پارکینگ در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت شرکت می‌کنند. در صورتی که موتورسیکلت‌سواران بعد از طی دوره آموزشی دوباره مرتکب تخلفات راهنمایی و رانندگی شوند با برخورد جدی پلیس راهنمایی و رانندگی روبرو خواهند شد.
وی اظهار داشت: برچسبی با عنوان «ایمن برانیم تا سالم بمانیم» بر روی موتورسیکلت آنها چسبانده می‌شود. این افراد نمایندگان پلیس در میان شهروندان و مروج قانونگرایی خواهند بود.
سردار رحیمی افزود: در سطح شهر تهران سه میلیون موتورسیکلت تردد می‌کنند که کمتر از 20 درصد آنان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند. بخش عمده‌ای از مصدومان و مجروحان تصادفات را موتورسیکلت‌سواران به خود اختصاص داده‌اند، بر این اساس و با توجه به بی‌انضباطی‌های ترافیکی که توسط موتورسیکلت‌سواران در سطح شهر انجام می‌دهند، این طرح به اجرا در می‌آید.
وی اظهار داشت: ساماندهی موتورسیکلت و برخورد با تخلفات آنان یکی از مطالبات عمده شهروندان تهرانی است، پلیس راهنمایی و رانندگی به این نتیجه رسیده که به جای برخورد قهر آمیز با متخلفان با برخورد فرهنگی، توأم با آموزش، یادآوری و بازآموزی قوانین بپردازد.
سردار رحیمی گفت: در این طرح روزانه 400 موتورسیکلت سوار آموزش خواهند دید و میثاق‌نامه ای را امضا خواهند کرد.

باید برای برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف پلیس ویژه تشکیل داد

 به گفته عضو کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس برای برخورد با تخلفات موتور‌سواران باید هرچه سریعتر پلیس ویژه برای برخورد با تخلفات موتور‌سواران تشکیل داد ، اوضاع پایتخت با وجود این همه طرح ترافیک و وضعیت وسایل نقلیه بویژه موتورسواران ساماندهی خوبی ندارد، لذا باید واحدی در شهرداری تهران و راهور شکل گیرد و یک ساماندهی جدی در وضعیت مذکور ایجاد شود.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی با تاکید بر اینکه موتورهای اسقاطی که صدای ناهنجار و آلایندگی بالا دارند باید از رده خارج شوند، خاطرنشان کرد: موتورسوارانی که در سطح پایتخت فعالیت و امرار معاش می‌کنند باید مجهز به کلاه و لباس‌های مخصوص و ایمنی باشند، مانند رانندگان اتوبوس‌ها، ضمن اینکه موتورهای آنها باید مطمئن و دارای پلاک مخصوص باشد.

رییس مجمع نمایندگان تهران افزود: به دلیل حجم بالای ترافیک در شهر تهران، مخالفتی با فعالیت موتورسیکلت‌ها در سطح شهر ندارم اما حتما باید ساماندهی صورت بگیرد چراکه هم‌اکنون وضعیت موتورسیکلت‌سواران در شهر تهران بسیار نامناسب است، در این ساماندهی باید برای موتورسواران کلاه، لباس، موتور سیکلت و گواهینامه‌های مخصوص در نظر گرفته شود تا اینطور نباشد که هر کسی با150 هزار تومان موتور تهیه و مسافرکشی کند.

عضو کمیسیون شوراها اظهار کرد: باید برای موتورسیکلت‌ها و راکبان آنها مقررات ویژه‌ای تدوین شود چراکه به نظر می‌رسد قوانین موجود شرایط فعلی را پاسخگو نیست، بنابراین باید نسبت به شرایط فعلی قانونی جدید برای موتورسواران تنظیم و تدوین شود. اما قوانینی برای تعیین کلاه، لباس و پارکینگ مخصوص موتورسواران مبدا و مقصد حرکت آنها و مسایلی از این دست باید توسط شورای شهر مصوب شود، ادامه شرایط فعلی سبب از بین رفتن وجهه پایتخت می‌شود، مرکز کشور را اینگونه مورد وهن قرار دادن کار درستی نیست.

  

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آدم فضايي IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
    0 0
    مشكل اينه كه وقتي پشت چراغ مي ايستيم هر چه مامور راهنمايي رانندگي است به آدم گير ميده و بلاخره با هر ترفندي يه دليلي پيدا ميكنند كه موتور رو ازت بگيرن ببرند پاركينگ.خب همين باعث ميشه هيچ كس پشت چراغ نايستد.
  • آدم فضايي IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
    0 0
    وقتي هم اعتراض ميكني در جواب ميگويند چون بچه پررو هستي بايد موتور رو ازت بگيرند! اولا كه من احترام نظامي ها رو هميشه داشتم ولي حتي اگر هم بچه پرو باشي و همه مدارك كامل باشه دليلي بر انتقال به پاركينگ وجود دارد؟ شما دوستان خبر آنلاين سردار حسین رحیمی رو به كافه خبر دعوت كنيد تا ما موتور سواران هم از ايشون سوالات خودمون رو بپرسيم. باور كنيد با داشتن همه مدارك من 5 صبح از خونه ميزنم بيرون كه به من گير ندهند.
  • بدون نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
    0 0
    موتور سواران عامل بيشتر تصادفات هستند كه متاسفانه در اين گونه مواقع راي به نفع آنان صادر ميشود.