پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده لبنان بیشتر از الآن در رسانه‌های جهان به خصوص رسانه‌های امریکایی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نسیم الخوری، مدیر مسئول سابق مجله هفتگی المستقبل و یکی از مشاوران ارشد سلیم الحص، نخست وزیر اسبق لبنان در یادداشت اختصاصی ای که برای خبر نوشته است، سفر جفری فیلتمن، معاون خاور نزدیک وزارت امور خارجه امریکا به لبنان را صرفا برای خنثی ساختن سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به لبنان دانسته است.

وی در این یادداشت می‌نویسد: دقیقا به همین دلیل بود که کاخ سفید جفری فلتمن، مشاور وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک را هفته گذشته روانه لبنان کرد تا به میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان اطمینان دهد که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا از تلاش‌های بین‌المللی برای حفظ آرامش و استقرار لبنان حمایت می‌کند. سفری که ساعاتی پس از تماس تلفنی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا با سلیمان صورت گرفت.

وی درباره اظهارات فیلتمن در برابر خبرنگاران پس از دیدارش با مقامات ارشد لبنانی می‌نویسد، این نشان می‌دهد که نگرانی‌های ایالات متحده حتی از لبنان هم فراتر رفته است و به ما می‌فهماند که چرا لبنان و نه گفت‌وگوهای به بن‌بست رسیده اسرائیل و فلسطین مشغله اصلی مسئولان سیاست خارجی امریکا در هفته‌های اخیر شده است.

خوری از تحرکات اخیر مقامات وزارت امور خارجه امریکا این گونه برداشت می کند که امریکایی‌ها دیگر چندان پافشاری‌ای به انجام گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نمی‌کنند و سیاست خارجی خود را به سمت دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری متمایل کرده‌اند. از این رو پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده لبنان بیشتر از الآن در رسانه‌های جهان به خصوص رسانه‌های امریکایی مورد توجه قرار گیرد.

متن کامل یادداشت اختصاصی دکتر نسیم الخوری برای خبر را از این جا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =