بر‌اساس نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی به مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی‌، ممنوعیت واردات برخی از محصولات کشاورزی لغو شده است.

 در حالیکه هنوز مدت زیادی از درخواست وزیر جهاد کشاورزی از همپای خود در وزارت یازرگانی مبنی بر توقف وادرات برخی محصولات کشاورزی نگذشته است، ممنوعیت واردات برخی محصولات کشاورزی لغو شد

 بر‌اساس نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی به مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی‌، ممنوعیت واردات برخی از محصولات کشاورزی لغو شده است.

بر اساس گزارش شبکه بازرگانی حمید صافدل؛ معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از نامه سوم وزیر جهاد کشاورزی به وزارت بازرگانی خبر داده و اعلام کرده است بر اساس این نامه ممنوعیت واردات برخی محصولات کشاورزی لغو شده است: «   بر اساس این نامه ممنوعیت واردات برخی محصولات کشاورزی لغو شده است‌. »

حمید صافدل‌، با بیان این مطلب که بر‌اساس نامه جدید وزیر جهاد کشاورزی واردات 14 ردیف تعرفه‌ای محصولات کشاورزی نیازمند اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی است‌، گفته های خودر را به این شکل ادامه داد‌: « واردات سایر کالا‌ها باید بر اساس شرایط فنی و تعرفه‌ای صورت گیرد. »

وی در پاسخ به این سوال که آیا ضوابط فنی و تعرفه‌ای واردات کالا از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است‌، گفت‌: « ضوابط فنی واردات قبلا اعلام شده بود ضمن اینکه این وزارتخانه در خصوص تعرفه نیز پیشنهاداتی را به سازمان توسعه تجارت داده است‌. »

صافدل در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند میزان تعرفه واردات محصولات کشاورزی را تعیین کند‌، اظهار داشت‌: « بر‌اساس مصوبه دولت‌، تعیین تعرفه واردات محصولات کشاورزی باید توسط دولت و در کمیسیون ماده یک انجام شود ولی برخی از مسوولان بر این باورند که وزارت جهاد کشاورزی  می‌تواند به تنهایی تعرفه واردات محصولات کشاورزی را تعیین کند‌. »

این مقام مسوول با اعلام اینکه به دنبال نامه سوم وزیر جهاد کشاورزی از این پس امکان ثبت سفارش کلیه کالاها بر اساس شرایط فنی‌، تعرفه‌ای‌، قرنطینه‌ای وجود خواهد داشت‌، تصریح کرد‌: « تنها واردات 14 ردیف تعرفه‌ای علاوه بر شرایط فنی و تعرفه‌ای نیازمند اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی است‌. »

وی در رابطه با ثبت سفارش پنبه نیز گفت‌: « بر‌اساس این نامه ثبت سفارش این محصول نیز انجام خواهد شد‌. »

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =