۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۱

خبرگزاری کیودو گزارش داد که ژاپن در اعتراض به سفر رئیس‌جمهوری روسیه به جزایر«کوریل» سفیر خود در مسکو را به‌طور موقت فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، سیجی مائه‌هارا، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که کشورش به نشانه اعتراض به سفر مدودف، رئیس‌جمهوری روسیه به جزایر کوریل که ژاپن آن را بخشی از محدوده شمالی خود می‌داند، سفیر خود در مسکو را فراخوانده است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز پیش از این اعلام کرده بود که از نظر مسکو واکنش ژاپن به سفر دیمتری مدودف، رئیس‌جمهوری روسیه به جزایر کوریل غیر قابل قبول بوده و این موضع به سفیر ژاپن در مسکو اطلاع داده خواهد شد.
لاوروف همچنین گفت: واکنش ژاپن به سفر مدودف به کوریل را غیر قابل قبول می‌دانیم. این جزایر بخشی از روسیه است و رئیس‌جمهوری از بخشی از سرزمین و منطقه‌ای از روسیه بازدید کرده است.
وی افزود: این مسئله را برای همکاران ژاپنی توضیح داده‌ایم و بار دیگر به صراحت و مستقیم بر موضع خود تاکید می‌کنیم؛ خواستار اتخاذ گام‌هایی نیستیم که همکاری‌های روسیه و ژاپن را دشوار کند اما طرف ژاپنی هم باید نتیجه‌گیری کند و بار دیگر تاکید می‌کنیم که این اقدام توکیو برای ما غیر قابل قبول است.
در پایان جنگ جهانی دوم نیروهای اتحاد جماهیر شوروی، جزایر کوریل را به اشغال خود در آوردند و از آن هنگام تاکنون مسئله حاکمیت این جزایر مانعی برای امضای قرارداد رسمی صلح میان دو کشور بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =