سخنگوی شورای نگهبان استفاده از پارچههای رنگی و پرچم جمهوری اسلامی ایران را که به عنوان نماد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شناخته شده است برای رأی دهندگان در پای صندوقهای رأی ممنوع خواند.
دکتر عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی که عصر چهارشنبه در هتل لاله برگزار شد اظهار داشت: استفاده از هرگونه نماد تبلیغاتی اعم از پرچم یا پارچههای رنگی به وسیله رأی دهندگان در پای صندوقهای رأی ممنوع است و در صورت مشاهده به شدت با آن برخورد خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر مدت زمان اعلام نتایج انتخابات و زمان اعلام نتایج اولیه عنوان کرد: همه تلاش ما بر این است که در اسرع وقت و در کوتاهترین زمان نتیجه انتخابات را اعلام نماییم.
هواداران نامزدهای انتخابات از پنجشنبه تبلیغات نکنند.
پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی طی اطلاعیهای تذکر داد: طی هماهنگی با ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری هر گونه تبلیغ از ابتدای پنجشنبه ممنوع است و هواداران نامزدها از هر گونه تبلیغ اعم از تجمع، راهپیمایی، سخنرانی، پخش اعلامیه و سخنرانی خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پلیس امنیت عمومی ناجا اعلام کرد، طی هماهنگی انجام شده با نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران ممنوعیت تبلیغات از ابتدای روز پنجشنبه 21 خرداد 88 ممنوع است. پلیس در این اطلاعیه متذکر شد، بر اساس این هماهنگیها مقرر شد ستادهای انتخاباتی با صدور اطلاعیههایی از هواداران خود درخواست کنند تا با پایان یافتن مهلت قانونی تبلیغات از هرگونه تجمع، راهپیمایی، سخنرانی، پخش اعلامیه و پوستر و انواع دیگر تبلیغات خودداری کنند.
پلیس امنیت عمومی ناجا تأکید کرد: بدینوسیله از همراهی نامزدهای ریاست جمهوری، ستادهای انتخاباتی و همه هواداران و مردم عزیزمان با مأموران نیروی انتظامی در مدت تبلیغات انتخاباتی کمال سپاسگزاری را داشته و انتظار میرود تا پایان رأیگیری و اعلام نتایج انتخابات ما را در برقراری امنیت و آرامش مطلوب یاری کنند.
تعداد SMS ها در ایام انتخابات از مرز 110 میلیون در روز گذشت
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات با اشاره به تأثیر تبلیغات انتخاباتی در ارسال پیامک گفت: تعداد پیامکهای ارسالی در روز سه شنبه بالغ بر 110 میلیون شد. داود زارعیان گفت: تا پیش از آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری روزانه 55 تا 65 میلیون پیامک ارسال میشد که با شروع تبلیغات این تعداد به 90 میلیون پیامک بالغ شد.
نظر شما