شرایط حقوق بشر آمریکا در داخل و خارج از این کشور، امروز (جمعه) در مجمع شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

شرایط حقوق بشر آمریکا در داخل و خارج از این کشور، امروز (جمعه) در مجمع شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بحث‌ در شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد شرایط حقوق بشر و اقدامات آمریکا در قبال حقوق بشر، در حالی برگزار خواهد شد که اخیرا سایت ویکی لیکس 400 هزار سند محرمانه در مورد جنگ عراق منتشر کرد و در آن به بی‌توجهی آمریکا نسبت به نقض حقوق بشر در عراق اشاره کرد.

آنتونیو جیناتا، یک عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت:‌ آمریکا قرار است در مورد یکسری مشکلات مربوط به امور حقوق بشر از جمله حبس‌های بی‌مورد مهاجران مورد هدف قرار گیرد.

آمریکا با پذیرش انتقادها و بهبود شرایط حقوق بشر در این کشور، این فرصت را دارد تا تعهد خود را نسبت به رعایت حقوق بشر اعلام کند.

یک دیپلمات اروپایی نیز گفت که موضوع سوء رفتارها با زندانیان گوانتانامو نیز در این جلسه مورد بحث قرار می‌گیرد.

الین چامبرلین دوناهو، نماینده آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت:‌ ما از فرصت ایجاد شده برای بهبود شرایط حقوق بشر خود قدردانی می‌کنیم و می‌خواهیم اذعان کنیم که معتقد نیستیم که شرایط حقوق بشر در آمریکا هیچ مشکلی ندارد.

بیش از 300 گروه مدنی و حامی آزادی در شبکه حقوق بشر آمریکا، در گزارشی 400 صفحه‌ای از شرایط حقوق بشر در آمریکا انتقاد کرده‌اند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =