اکبر محمدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان

علی دایی سرمربی پرسپولیس حتی بعد از برد تیمش نتوانست آرام بگیرد و در کنار حمله به داوری، به اکبر محمدی سرمربی تیم ملی نوجوانان هم حمله کرد. او گفت: «چطور من پس از شکست برابر عربستان برکنار می‌شوم اما سرمربی تیم ملی نوجوانان با وجود آنکه تیمش در مرحله مقدماتی آسیا حذف می‌شود همچنان ابقا می‌شود. این مربی با زد و بند فامیلی بر سر کار آماده و سرمربی شده اما به خاطر شکست برابر عربستان حق و حقوقم را فدراسیون نمی‌دهد.» محمدی در پاسخ به این ادعای دایی، در عین حال که می گوید باید برای او احترام قایل شد، اضافه می کند: «باید یاد بگیریم هر کس را متهم نکنیم.»

*علی دایی بدجور به شما حمله کرد. قطعا در جریان که هستید.

بله، کم و بیش در جریان هستم. آقای دایی بزرگ این فوتبال است و می تواند نظرش را بگوید. من به او ایراد نمی گیرم.

*او شما را متهم به زد و بند فامیلی کرده است.

به هر حال من قضاوت را به مردم می سپرم. من یاد گرفته ام برای آنکه چیزی یاد بگیرم بهتر است بخشنده باشم.

*پس می خواهید سکوت کنید.

بله، ترجیح می دهم جواب او را ندهم. ولی در عین حال می گویم آدم در کلاس های مربیگری چیزهایی یاد می گیرد. کلا یاد می گیریم برای همه احترام قایل شویم و حرمت شکنی نکنیم. شعار فوتبال در تمام دنیا همین است.

*دایی اعتقاد  دارد شما با زد و بند فامیلی به اینجا رسیده اید. واقعا اینطور بوده؟

نمی خواهم جواب دایی را برهم ولی هر کس به سرمربیگری تیم ملی می رسد به خاطر لیاقتی است که دارد و باید این پوزیشن را حفظ کند. فکر کنم هیچکس در این مملکت با زد و بند فامیلی سرمربی تیم ملی نمی شود. من نمی خواهم وارد حاشیه شوم چون جو فوتبال ما به اندازه کافی ملتهب هست.

*آقای دایی گفته شما در سایپا اینقدر بد آنالیز کردید که مجبور شد برکنارتان کند.

من سال 85 وقتی از این تیم جدا شدم که لیگ در هفته هجدهم بود. شما لازم است به آمار رجوع کنید. من از هفته اول کنار تیم بودم یعنی زمانیکه ورنر لورانت آمد. از هفته ششم که دایی سرمربی شد ما تا هفته هجدهم بهترین نتایج را گرفتیم. موقعی که من از این تیم جدا شدم 11 امتیاز با استقلال فاصله داشتیم. همان موقع پیشنهاد مربیگری تیم امید شد. باشگاه موافقت نکرد من دو جا کار کنم و به خاطر منافع ملی به تیم امید رفتم. سایپا اصرار داشت من بمانم.

*پس فکر می کنید با توجه به لیاقت تان مربی تیم های مختلف شده اید.

اگر کارم مورد تائید نبود یک مربی خارجی مثل فیرات به من اعتماد نمی کرد و نمی گفت به سپاهان بیا. فکر می کنم بخش زیادی از عصانیت دایی به خاطر مشکلی است که با فدراسیون فوتبال دارد و از دست من ناراحت است.

*حالا تصمیم شما چیست؟ اینگه گفته شما با زد و بند به اینجا رسیده اید.

این نکته قابل پیگیری است و می توانم شکاین کنم. من بر اساس توانایی ام سرمربی تیم نوجوانان شدم. فراموش نکنید من ناظر تیم ملی فوتسال در ماکائو بودم. مربی تیم امید شدم. آنالیزور سایپا بود. در تیم امید مربیگری کردم. در سپاهان بود و مدیر ورزش شهرداری هم بوده ام. مگر یک ارتباط فامیلی چقدر می تواند به آدم کمک کند؟

*گفته می شود شما با کیومرث هاشمی ارتباط دارید.

نه خیر. من به ایشان ارادت ویژه ای دارم و غیر از دوره ای که او سرپرست فدراسیون بود و من به عنوان مشاورشان در کمیته ملی المپیک کار می کردم، دیگر همکاری نداشتیم. مگر ایشان الان در سازمان تربیت بدنی است که می گویند با توجه به ارتباطم با هاشمی به اینجا رسیده ام؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    آره!فقط علي دايي بدون پارتي بازي سرمربي شدوقتي كه قبل ازانتخاب گفت:هركي لابيش بيشتره سرمربي ميشه.اماوقتي انتخاب شدگفت لابي من خدابود.پررويي هم حدي داره!راجع به دايي بهتره حقايق روازمايلي كهن بپرسيد