عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه ایران در دریافت غرامت از عراق مصمم است گفت: دریافت غرامت از عراق پس از استقرار دولت جدید و با حفظ همبستگی بین 2 ملت و احترام به ارزشها در چارچوب قوانین بین المللی در اولویت ایران است.

"فاطمه آلیا"در گفتگو با اکونیوز افزود: دریافت غرامت از سوی ایران برای آیندگان این پیام را دارد که علاوه بر جبران خسارات، دولتمردان زورگو باید بفهمند که در صورت بروز جنون بشرکشی نسل آینده متحمل این خسارات خواهد شد.
وی همچنین در خصوص نشست 1+5 گفت: همواره ایران طرفدار گفت و گو و مذاکره است و در این نشست برخی از کشورهای 1+5 مذاکره را برای نفس مذاکره پیگیری می کنند نه هدف.
نماینده مردم تهران اظهار داشت: با ارائه این بسته پیشنهادی یک برگ برنده را در دنیا در دست داریم چرا که در جهان پرچمدار خلع سلاح شیمیایی هستیم
آلیا یکی از دستاوردهای ایران را بیانیه تهران عنوان کرد و افزود: ایران منادی این امر بود که مدیریت دنیا در چند کشور خلاصه نمی شود ما دیگر به سر بحث فناوری هسته ای مذاکره نمی کنیم چون موضوع تمام شده است ایران دنبال مذاکره هدفمند است و تاکنون نیز این مذاکرات بی تاثیر نبوده و گروه 1+5 با رویکرد بسته پیشنهادی ایران و برای پیشرفت این مذاکره باید با ایران هسته ای به گفتگو بنشیند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =