۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰

هنوز هم بسیاری از افراد محل دقیق اعضای بدن خود را نمی‌دانند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد هنوز هم با وجود پیشرفت‌های زیادی که در عصر ارتباطات به وجود آمده است؛ هنوز هم بسیاری از افراد محل دقیق اعضای بدن خود را نمی‌دانند. این تحقیق که در مجلات پزشکی مرتبط با طب خانواده به چاپ رسیده است نشان داد علی‌رغم این که امروزه میزان دسترسی افراد به اطلاعات بیشتر شده است هنوز هم بسیاری از افراد حتی نمی‌توانند محل دقیق قلب خود را بیان کنند.

در این بررسی مشخص شد فقط یک سوم افراد محل دقیق شش‌های خود را می‌دانند و پاسخ‌های نیمی از آنها درباره دیگر اعضای بدن خود غلط بوده است. به همین دلیل نیز بسیاری از بیماران در هنگامی که دردی در ناحیه‌ای از بدن خود احساس می‌کنند نمی‌توانند مکان دقیق آن را در بدن معین کنند. در سال ۱۹۷۰ نیز تحقیق مشابهی انجام شد ولی با وجود پیشرفت‌های بسیاری که در عرصه ارتباطات صورت گرفته مشخص شد اطلاعات مردم در سال ۲۰۰۸ نیز پیشرفت چندانی در مورد محل قرار‌گیری اعضای داخلی بدن انسان نکرده است.

جان وینمن یکی از این افرادی که این تحقیق را رهبری کرده است گفت: ما فکر می‌کردیم با توسعه رسانه‌ها و افزایش مجلات و روزنامه‌های پزشکی میزان اطلاعات پزشکی افراد افزایش پیدا کرده باشد اما با کمال تعجب متوجه شدیم هنوز هم اطلاعات پزشکی مردم بسیار پایین است.

تلگراف، ۱۲ ژوئن

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 10680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =