رییس‌جمهور، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را یک گام بلند به سمت اجرای عدالت دانست و اظهار داشت:خوشبختانه امروز تقریبا همه اصناف، بازاریان کشور، صنعتگران و کشاورزان به اهمیت این طرح پی برده‌اند.

هدفمند کردن یارانه‌ها یک گام بلند به سمت اجرای عدالت است

ملت ایران در مورد حقوق اساسی خود با هیچ کسی مذاکره نمی‌کند

در ایران به سمتی برویم که اثری از فقیر و نیازمند باقی نماند

بیش از گذشته همدیگر را دوست داشته باشیم و احترام بگذاریم

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی‌نژاد که در جمع مردم قزوین سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت ساختن ایران، گفت: امروز ایران یک جغرافیا نیست، بلکه ایران یک فرهنگ و پرچم برافراشته عدالت‌خواهی و خداخواهی است. امروز ایران الهام‌بخش و معیار است. 

احمدی نژاد گفت: ما باید بیش از گذشته همدیگر را دوست داشته باشیم و احترام بگذاریم تا درهای لطف خداوند بیش از پیش بر روی ملت ایران باز شود و ان‌شاءالله به حول و قوه الهی و با هوشمندی و همراهی شما همین اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در ایران به یک الگو برای کشورهای متقاضی تبدیل خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ان‌شاءالله به محض این‌که این گام تکمیل شد، گام دوم همزمان اصلاح سیستم بانکی و بعد رفع مشکل سراسری بیکاری جوانان در دستور کار دولت و ملت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جایگاه ایران در عرصه جهانی و عزتی که ایران دارد، گفت: بسیاری از شخصیت‌ها، مقامات و مردم دنیا وقتی با ما مواجه می‌شوند، می‌گویند ما اخبار ایران و پیشرفت‌های ایران را به صورت روزانه رصد می‌کنیم ، بعضا آخرین اخبار پیشرفت‌های ایران را می‌گویند و می‌گویند وقتی ما پیشرفت شما را می‌بینیم احساس اقتدار می‌کنیم و در واقع امید می‌گیریم که راه برای ما در واقع باز شده است. 

احمدی‌نژاد با بیان این‌که باید ایران را بسازیم و ساختن ایران بزرگ‌ترین خدمت به فرهنگ اسلام ناب، انسانیت و کرامت انسانی است، گفت: ایران باید عزیز و مقتدر و پیشرفته باشد، همه باید دست به دست هم بدهیم و گردنه‌ها را پشت سر بگذاریم و قله‌های متعالی، عزت و پیشرفت را به وسیله دستان و اندیشه‌های مردان و زنان ایرانی فتح کنیم و این شدنی است. 

رییس‌جمهور گفت: ساختن ایران جز با همدلی، توکل به خداوند و عشق به یکدیگر و محبت قابل محقق شدن نیست. امروز طرح‌های بزرگی در حال تکمیل شدن و در دست دولت است که جز با همدلی محقق نمی‌شود. 

وی تصریح کرد: ما هفت طرح بزرگ برای اصلاحات بنیادین در اقتصاد ایران و سرعت بخشیدن چند برابر به پیشرفت ایران و برداشتن موانع پیشرفت ایران در دست داریم که یکی از آنها هدفمند کردن یارانه‌هاست. 

احمدی‌نژاد با بیان این‌که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها طرح مهم و بزرگی است، گفت: اما برخی اصرار دارند که این طرح را خطرناک جلوه دهند و به نحوی تبلیغ می‌کنند که گویی با اجرای این قانون تمام زندگی‌ها زیر و رو می‌شود و باعث ایجاد خطر برای مردم می‌شود و در واقع تبلیغات منفی و صحبت‌های منفی در این ارتباط بیان می‌کنند، ولی من می‌خواهم به شما بگویم که بسیاری از این حرف‌ها دو منشا بیشتر ندارد. منشا اول بی‌اطلاعی است و عده‌ای از روی بی‌اطلاعی اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند. اطلاع ندارند، مطالعه نکرده‌اند و تخصصی ندارند و گمان می‌کنند که کار کار خطرناکی است. گروه دوم که البته اقلیت هستند تحت تاثیر القائات شیطانی هستند. 

وی تاکید کرد: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یک گام بلند به سمت اجرای عدالت است و شیطان می‌خواهد عدالت اجرا نشود و مردم را از اجرای امری که زمینه‌ساز تحقق عدالت است، می‌ترسانند. 

رییس جمهور در ادامه خطاب به حضار ادامه داد: دولت برنامه‌ریزی دقیق و کاملی انجام داده است. در اجرای این قانون گام به گام همراه شما حرکت می‌کنیم. دست به دست هم می‌دهیم تا این قانون به نحوی خوب اجرا شود و تصور می‌کنم با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برخی از مشکلات و بداخلاقی‌های تاریخی ان‌شاءالله برای همیشه از ایران عزیز ریشه‌کن ‌شود. 

احمدی‌نژاد افزود: یک عده بسیار قلیلی در جاهای مختلف حضور دارند که وقتی کاری می‌خواهد انجام شود، شروع به فعل و انفعالات می‌کنند. حاشیه‌سازی می‌کنند، اخبار دروغ منتشر می‌کنند و سعی می‌کنند فضا را غبارآلود کنند تا جیب‌های خود را پر کنند و اگر بتوانند جنس‌ها را احتکار کنند، گران بفروشند و با دادن اطلاعات غلط به مشتری جنس خود را چند برابر به مردم بفروشند و این اخلاق زشتی است. البته این افراد اقلیت محض هستند و باید این اخلاق را کنار بگذارند و ان‌شاءالله این امر تحقق پیدا کند. 

رییس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه امروز تقریبا همه اصناف، بازاریان کشور، صنعتگران و کشاورزان عزیز همه به اهمیت این طرح پی برده‌اند، همکاری می‌کنند و داوطلبانه برنامه‌ها را قدم به قدم جلو می‌برند. 

وی ادامه داد: ما در فرهنگ ایرانی و اسلامی یاد گرفته‌ایم که به فکر دیگران باشیم، به دیگران احترام بگذاریم، حقوق مردم را محترم بشماریم و در غم و شادی‌های یکدیگر شریک باشیم و این اخلاق و ویژگی را باید به تمام عرصه‌های اجتماعی از جمله فرهنگی، اقتصاد و سیاست گسترش دهیم و آن وقت می‌بینیم که زندگی چقدر زیباتر می‌شود و چقدر مناسب و خوب است که در یک جامعه همه به هم احترام بگذارند. 

رییس‌جمهور ادامه داد: فرض کنید من یک فروشگاه دارم و می‌خواهم جنسی را بفروشم. وقتی که من آن را با احترام و حداقل سود ممکن بفروشم و اجازه دهم که مردم کالایی بهتر و با کیفیت بالاتر و بیشتر مصرف کنند، زندگی راحت و شاد می‌شود و برای من فروشنده نیز زندگی زیبا می‌شود. 

احمدی‌نژاد گفت: ان‌شاءالله در ایران به سمتی برویم که اثری از فقیر و نیازمند باقی نماند و این شدنی است. 

رییس‌جمهور در ادامه گفت: از مشارکت همه مردم در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تشکر می‌کنم، این طرح با استحکام، اطمینان و با آرامش در حال اجراست و بیش از دو، سوم گام اولی که مجلس محترم تعیین کرده است را سپری کرده‌ایم و ان‌شاءالله با همین همبستگی و آرامش و اعتماد به نفس شاهد اجرای کامل این طرح خواهیم بود و برکات و نتایج مثبت این طرح را خواهیم دید و به لطف خداوند نتایج آن چندین برابر می‌شود. 

احمدی نژاد ادامه داد: ان‌شاءالله مستحکم و با همکاری شما گام اول را برای اجرای عدالت کامل می‌کنیم و گام‌های دیگر برای اجرای عدالت را تا استیفای حقوق ملت ایران تا آخر و با پشتیبانی شما برمی‌داریم. 

وی ادامه داد: ما باید بیش از گذشته همدیگر را دوست داشته باشیم و احترام بگذاریم تا درهای لطف خداوند بیش از پیش بر روی ملت ایران باز شود و ان‌شاءالله به حول و قوه الهی و با هوشمندی و همراهی شما همین اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در ایران به یک الگو برای کشورهای متقاضی تبدیل خواهد شد. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 107429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت گو IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۰
    0 0
    من که طاقتم تموم شد. پس کی انتظار به سر می رسه و یارانه ها هدفمند می شه؟!!!