تیم فوتبال ذوب آهن علیرغم شایستگی،در فینال لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد تا حسرت تیم های ایرانی برای رسیدن به جام قهرمانی در آسیا وارد هجدهمین سال شود.

در این بازی که بعد از ظهر امروز در ورزشگاه ملی توکیو ژاپن برگزار شد شاگردان منصور ابراهیم زاده با وجود اینکه بازی را خیلی خوب شروع کردند و فشار زیادی روی دروازه حریف کره ای خود آوردند اما نتوانستند در نیمه اول دروازه رقیب خود را باز کنند.ب

ازیکنان سئونگنام که  دقایق ابتدایی فقط توپ ها را دفع می کردند روی یک پرتاب اوت و توسط ساشا اوگلدنوفسکی در دقیقه 28 توپ را وارد دروازه ذوب‌آهن کردند تا جو بازی را به نفع خود تغییر دهند و  نماینده اصفهان را وارد شوک کنند.
کره ای ها که با این گل روحیه مضاعفی گرفته بودند روی یک ضد حمله توانستند در دقیقه 50 یک بار دیگر دروازه ذوب آهن را باز کنند تا آرزوهای منصور ابراهیم زاده و شاگردانش که راه سختی را تا فینال لیگ قهرمانان پیموده بودند را بر باد دهند.
چون حتی گل محمد رضا خلعتبری در دقیه 67 هم نتوانست مرحمی باشد بر زخم های سفید پوشان ذوب آهن.تلاش بی ثمر شاگردان منصور ابراهیم زاده که می خواستند هر طور شده بازی را به تساوی و وقت های اضافه بکشانند نتیجه نداد تا سید محمد حسینی که تمام بازی های خوبش در لیگ قهرمانان را با انجام یک بازی پر اشتباه در فینال خراب کرد دوباره اشتباه کند و باعث شود تا سئونگنام در دقیه 82 آب سرد را روی سر همه ذوبی ها (البته تمام ایران)خالی کند.

سئونگنام با قهرمانی در این رقابت‌ها به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان راه یافت.

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان نخستین حضور خود در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کرد. در حالی که سئونگنام ایلهوا چونما، برای چهارمین بار پای در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا می گذاشت.

 نایب قهرمانی ذوب آهن در حالی رقم خورد که 17 سال از آخرین باری که یک تیم ایرانی در آسیا قهرمان شده است می گذرد و با اتن شکست این طلسم وارد هجدهمین سال خودش شد.

تیم پاس در سال 1372 با سرمربیگری فیروز کریمی موفق شده بود قهرمانی در آسیا را نصیب تیمی از ایران کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 0
    خیلی حیف شد واقعا حق ذوب آهن نبود اینجوری ببازه برای صدا و سیما هم متاسفم که برای این بازی آقای خیابانی رو گذاشته بودن ایشون کفر همه را دراورده بودن !!!
  • جواد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 0
    باز هم ابراهیم زاده جام را دید اما آن را لمس نکرد!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 1
    خودمانیم تا این مرحله هم ذوب با شانسش بالا آمد اگر بازی با پوهانگ کره را نگاه کنید متوجه خواهید شد ذوب در آن بازی حداقل باید ده گل می خوردع یا بازی با اتحاد عربستان در جده
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 0
    ولی دمشون گرم. ای ول داره کارشون. خیلی خیلی بهتر از امثال پرسپولیس و اشتقلال و استیل اذین و تیمهای پر ادعای دیگه هستند و تونستند تا فینال برسند
  • ایراننژاد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 0
    ذوب آهن نشان داد که با برنامه ریزی، انسجام تیمی و کار گروهی و البته مربی کار بلد و باسواد میتوان کارهای بزرگ کرد. باید باور داشت که هیچ یک از تیم های متمول و حتی پرطرفدار تاکنون توانایی چنین کارهای بزرگی را نداشته اند. همین دومی هم جای تبریک عمیق و خسته نباشید دارد به همه دست داندکاران و مربی ذوب آهن. افرین بر شماها