شبکه ایران: در پی تشدید بیماری و ضعف جسمانی عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان احتمال تغییر و تحول در کادر رهبری این کشور در آینده نزدیک بیشتر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم،‌ با تشدید بیماری و ضعف جسمانی عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، احتمال قریب‌الوقوع تغییر و تحول در کادر رهبری این کشور دور از انتظار نیست.

بنابر این گزارش، برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری انگلیسی رویترز اخیرا اعلام کرد: با توجه به وضعیت بد جسمانی پادشاه 86 ساله عربستان، وی در نشست‌ها و جلسات داخلی و خارجی کمتر حضور می‌یابد.

این شبکه تلویزیونی همچنین گزارش داد که رخدادهایی همچون بیانیه دیوان پادشاهی عربستان درباره کسالت جسمی ملک عبدالله، حضور نیافتن وی در جلسه دوشنبه هفته گذشته شورای وزیران و همچنین در مراسم حج امسال و واگذاری امور به "نایف بن عبدالعزیز" وزیر کشور از احتمال تغییر در کادر رهبری عربستان در آینده نزدیک خبر می‌هد.

در همین حال برخی روزنامه‌های منطقه از جمله القدس العربی نیز گزارش دادند که واگذاری امور به امیر نایف بن عبدالعزیز، احتمال ولیعهدی یا پادشاهی وی را تقویت کرده است و پادشاه عربستان با تعیین وی به عنوان نایب رییس دوم شورای وزیران و واگذاری امور حج قصد دارد در صورت بروز هر مشکل جسمانی برای خود و ولیعهدش "سلطان بن عبدالعزیز" که به علت ابتلا به بیماری سرطان در مغرب به سر می‌برد، از خلأ قدرت در این کشور جلوگیری کند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که به نوشته برخی رسانه‌های عربی، در عربستان نبرد قدرت مخفی میان فرزندان و نوادگان عبدلعزیز بن سعود بسیار شدید است و بسیاری از آنها مدعی تاج و تخت در این کشور عربی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =