دبیرستاد حقوق بشر ایران در جمع سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان ملل دستاوردهای حقوق بشری کشورمان در سی سال گذشته را کم نظیر توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر دکتر محمدجواد لاریجانی که در راس یک هیئت عالیرتبه در نیویورک به سر می برد با اشاره به اینکه بسیاری از اخبار رسانه های غربی درباره ایران که به عنوان اطلاعات ارائه می شود، دروغ و ساختگی است گفت:" در خلال سی سال گذشته، پیشرفت های ایران در همه زمینه ها چشمگیر بوده است و ما اکنون در موقعیتی هستیم که غرب خواهان آن نیست و از این رو برای وارد کردن فشار به جمهوری اسلامی به بهانه هایی از قبیل حقوق بشر متوسل می شود، حال آنکه خود کارنامه ای بسیار سیاه در این زمینه برجای نهاده است.

به گفته جواد لاریجانی ارائه پیش نویس قطعنامه در کمیته سوم مجمع عمومی در حالی است که ایران نهایت همکاری را با شورای حقوق بشر به عنوان اصلی ترین مرجع رسیدگی به موضوعات حقوق بشری داشته و کماکان دارد و به عمده موارد مطروحه در خصوص مسائل مربوط به حقوق بشر خود در این شورا پاسخ گفته است.

او سپس با تشریح وضعیت کشورمان در بخش های مختلف مربوط به مسائل حقوق بشر، تصریح کرد که در خلال سی سال گذشته ایران شاهد رشد چشمگیری در بهبود وضعیت بهداشت و درمان، آموزش، مسائل مربوط به زنان، کودکان، حقوق شهروندی، تشکیل سازمان های مردم نهاد و تدوین قوانین جدید مربوط به حفظ و کرامت انسانی بوده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها ده درصد از دانشجویان کشور را زنان تشکیل می دادند گفت : اکنون بیش از 60 درصد از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور ما را بانوان تشکیل می دهند و صلاحیت و شایستگی این را یافته اند که در مناسب و مدارج عالی دولتی حضور داشته باشند.

دبیرستاد حقوق بشر ایران با اشاره به اینکه رسانه های غربی حجم انبوهی از دروغ را به نام اطلاعات واخبار ایران به خورد مخاطبان می دهند گفت: " درحالیکه زنان کشور ما به واسطه حضور فعال و موثر خود در جامعه توانسته اند در پست های کلیدی مانند وزارت، وکالت، معاونت ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و بسیاری از مدارج رفیع علمی، اجتماعی، حقوقی و سیاسی دست پیدا کنند، این پیشرفت ها، کاملا از سوی غربی ها نادیده انگاشته می شود.

لاریجانی در ادامه مسائل مطرح شده از سوی غرب در پیش نویس قطعنامه علیه ایران را اتهاماتی دانست که هیچ یک قابل راست ازمایی نیستند و یا برای راست آزمایی آنها باید سال ها وقت صرف کرد.

 او با ذکر این نکته که در هر کشوری موارد ناخوشایند از نقض حقوق بشر وجود دارد به موضوع کهریزک اشاره کرد و گفت : در قضیه کهریزک همه این حادثه را محکوم کردند. مسئولان جمهوری اسلامی بلافاصله دست به کار شده و این زندان در ظرف کمتر از 24 ساعت تعطیل شد. ماموران انتظامی مسئول این حادثه و حتی قضات مسئول و درگیر در این ماجرا دستگیر و محاکمه شدند. حالا شما ابوغریب و گوآنتانامو را ببینید. اوباما گفت که انها را تعطیل می کند اما نکرد. او حتی بازجویانی که از روش های غیر متعارف برای بازجویی استفاده می کردند را نتوانست محاکمه کند و حتی از آنها تقدیر شد.

دبیر ستاد حقوق بشر خطاب به سفرا افزود : در پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی غربی ها هیچ توجهی به همکاری ایران به توسعه حقوق بشر و دستاوردهای آن نشده است، هیچ اشاره ای به قوانین دقیقی که درخصوص حفظ حقوق شهروندی در ایران پدید آمده نشده است و ما  وقتی این متن را بررسی می کنیم، لحن دشمنی آن کاملا مشهود است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
    1 0
    بلللللللللللللللللله....حتما همین طور که شما میگی