۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۶

300 دوربین کنترل در ورودی‌های طرح ترافیک نصب می‌شود.

شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران قصد دارد با نصب دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های ورودی محدوده طرح ترافیک، آمار ورود غیرمجاز اتومبیل‌ها به این محدوده را کاهش دهد. براساس برآوردهای اولیه، حدود 300دستگاه دوربین ثبت تخلف در 104 ورودی محدوده طرح ترافیک نصب خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح کنترل مکانیزه محدوده ترافیکی تهران تا پایان سال جاری اجرا و تکمیل می‌شود، گفت: فاز نخست این طرح که نصب تعدادی از دوربین‌های کنترلی در این محدوده است، تا مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

حجت‌الله‌ بهروز با بیان اینکه پروژه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های شهر تهران است گفت: طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک، بر جدیدترین سیستم‌ها و دانش نوین در دنیا استوار است که می‌تواند تحولی در کنترل و نظارت محدوده ترافیک ایجاد کند.

گفتنی است، سیستم انتخابی برای کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک، سیستم تشخیص پلاک خودروها است و به گفته مسئولان ترافیکی شهرداری تهران، با این سیستم کلیه پلاک‌های عمومی، خصوصی، دارای مجوز و فاقد مجوز تردد در محدوده طرح به خوبی تفکیک و شناسایی می‌شوند. به گفته این مسئولان، برگه‌های جریمه کسانی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شوند تا 48 ساعت بعد از تخلف درب منازلشان تحویل می‌شود.

حجت‌الله‌ بهروز با تأکید بر اینکه ضریب اطمینان طرح مکانیزه محدوده طرح ترافیک 100 درصدی است و در واقع هر خودرویی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شود، به طور حتم شناسایی و جریمه خواهد شد، گفت: البته اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک به معنای حذف نیروهای راهنمایی و رانندگی در این محدوده مهم شهر نیست.

هم‌اکنون روش تشخیص پلاک خودرو برای کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک در بسیاری از شهرهای دنیا استفاده می‌شود. بهروز در این خصوص گفت: الگوی ما برای اجرای این طرح شهر لندن بوده که یک نمونه کاملاً موفق است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح مکانیزه محدوده طرح ترافیک، بتوانیم از ورود خودروهای فاقد مجوز به محدوده جلوگیری کرده و نظارت دقیق و خوبی را اعمال کنیم.

گفتنی است در شهر لندن، خودروهای شخصی و تاکسی‌ها برای ورود به محدوده ترافیکی باید پاسپورت ترافیکی خریداری کنند که هزینه استفاده مستمر ماهانه آن، تا سقف 800 پوند در ماه است. عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک این شهر، هزینه راهبندان شهر لندن نامیده می‌شود. محدوده طرح ترافیک در پایتخت انگلستان، محدوده‌ای به وسعت 20 کیلومتر مربع بین تاور بریج و هاید پارک است. در این شهر همه خودروها به جز اتومبیل‌های امدادی و پلیس، مجبور به پرداخت مالیات‌های ترافیکی هستند. اما در تهران ده‌ها هزار سهمیه ترافیکی ارزان قیمت به سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی تعلق می‌گیرد.

کارشناسان ترافیکی معتقدند فقدان بزرگراه در محدوده ترافیکی تهران، یکی از نقاط ضعفی است که در شهرهای مدرنی همچون نیویورک به چشم نمی‌خورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =