هوا دیگر ابری نیست. این روزها آفتاب خودنمایی می کند. در حالی که تا همین چند روز پیش اختلاف بین علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی و محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک بالا گرفته بود، اما حالا همه چیز آرام است. هیچ اختلافی نیست وهمه با هم مهربانند.

اگر تا همین دو، سه روز پیش دو رئیس برای تماشای مسابقه ها در گوانگ ژو با چند صندلی از هم فاصله می گرفتند، اما حالا کنار هم می نشینند و دقایقی هم با هم گفت و گو می کنند.اگربه قول بعضی ها تا قبل از این برای حذف اسم دیگری از لیست آنهایی که مدال می دهند تلاش می کردند، حالا مدال دادن را به هم تعارف می کنند. تا قبل از این یکی برای این که خودش را مهم تر از دیگری نشان دهد، مسئولیت همه نتایج کاروان در بازیهای آسیایی را برعهده می گرفت، بدون این که سهمی برای دیگری قائل شود. در مقابل طرف دیگر هم وقتی پنج مدال طلا در یک شب به کیسه ایران انداخته شد از به ثمر رسیدن نتایج تلاش های مجموعه اش حرف زد.
این همان مسائلی بود که دو هفته قبل از اعزام کاروان ایران به گوانگ ژو یحیی زاده رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس از آن با نام حاشیه های پنهانی یاد کرد: «وضعیت کاروان خوب است و جای نگرانی ندارد اما من نگران حاشیه های پنهانی ام.» شاید به نوعی نگرانی یحیی زاده بی دلیل هم نبوده. او می گوید: «منظور من از حاشیه های پنهانی همین اختلاف بین دو رئیس بود. البته فکر می کنم بعد از پیروزیهای که رقم خورده بیشتر شود. این شرایط مایه تاسف است .» اختلاف ها به جایی رسید که به قول بعضی ها ، با این که قرار بود محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ایران مدال فینال فوق سنگین را به سه نفر اول بدهد اما نیامد. در مقابل علی سعیدلو به سالن آمد و مدال ها را هم داد. هرچند خودش غیبت در فینال دسته 105 + کیلوی وزنه برداری را به خاطر حضور سعیدلو در سالن قبول ندارد: «نرفتنم به سالن وزنه برداری ربطی به اختلاف نداشت. اصلا اختلافی نیست.»
بدتر از اختلاف دو رئیس و رفتارهای آنها، وقتی است که اختلاف تنها بین دو رئیس نمی ماند و مدیران زیر مجموعه سازمان و کمیته هم درگیر آن می شوند و این رفتارها به نوعی دیگر بین دو گروه بروز می کرد. البته حالا این مسائل حل شده است. هر دو طرف بالاجبار اختلاف ها را کنار گذاشته اند. اگر چه هر دو آنها معتقدند از اول هم اختلافی نبوده: «من شخصا با کسی اختلاف نداشته ام. ورزش حالا به همدلی و وحدت نیاز دارد.»
خیلی ها معتقدند آتش بس بین دو رئیس از بالا رسیده. یحیی زاده هم آن را تایید می کند: «احتمال آن خیلی زیاد است. به هر حال در فضای بین المللی این طور اختلافات در ست نیست. به آبروی ایران لطمه می زند.» از طرفی یحیی زاده که قبل از بازیها معتقد بود همه در نتایج کاروان ایران سهیمند حالا می گوید: «حالا که کاروان نتیجه گرفته نباید مسئولان ورزش سهم بندی کنند. نه روسا و نه معاونانشان.» او هنوز هم بر ادعای خودش اصرار دارد که همه در نتایج سهم دارند: «علی آبادی سه سال رئیس سازمان بوده و زحمت کشیده و یکسال هم سعیدلو. به هر حال هر دو سهم دارند در این موفقیت ها. چرا که اگر سعیدلو می خواست می توانست همه کار های علی آبادی را خراب کند. با این حال امیدوارم این دعواها با بازگشت کاروان شدت نگیرد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =