در ادامه بررسی برنامه پنجم تکالیف دولت برای تقویت کمی و کیفی نیروهای بسیج در قالب تصویب ماده 176 این لایحه مصوب شد.

به گزارش خبرآنلاین، دولت موظف است به منظور تقویت کمی و کیفی بسیج مستضعفان و حضور بیشتر نیروهای مردمی در صحنه‌های امنیت و دفاع از کشور، آرمان ها و مبانی اندیشه انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اقدامات و تسهیلات لازم را در طول برنامه فراهم کند.

بر این اساس پشتیبانی لازم برای افزایش حداقل یک و نیم میلیون نفر بسیجی فعال و ویژه تا پایان برنامه پنجم با تأکید بر تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی ازجمله این اقدامات است. همچنین دولت مکلف به حمایت از زیرساخت ها برای توسعه نواحی شهرستانی و رده‌های مقاومت بسیج، متناسب با توسعه و تغییرات تقسیمات کشوری شد.

نمایندگان تصویب کردند؛ پشتیبانی از رده‌های مقاومت بسیج و بسیج اساتید حوزه و دانشگاه ها در دستگاه های اجرایی به‌ویژه در فعالیت های پژوهشی و علمی صورت گیرد.

در این مصوبه آمده است: کمک به تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی از طریق تشکیل هسته‌های تربیتی، غنی‌سازی اوقات فراغت، توسعه فرهنگ ارزشی و استفاده از نخبگان بسیجی برای مشاوره و تولید فکر، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، آشنایی با مبانی اندیشه حضرت امام (ره)با اجراء طرح های دانشجویی، دانش آموزی، اقشار و رده های مقاومت بسیج از وظایف دولت است.

پشتیبانی و کمک به مقابله با جنگ نرم در حوزه‌های مختلف با اولویت حضور فزاینده در فضای مجازی و سایبری با رویکرد بومی از دیگر اقدامات تعیین شده مجلس برای دولت است. امکان استفاده از خدمت کارکنان بسیجی فعال و ویژه شاغل برای شرکت در آموزشها و اردوها و سایر برنامه‌ها حداکثر به‌مدت پانزده روز در سال به جای خدمت اداری بدون دریافت حق مأموریت قرار گیرد.

همچنین به سازمان بسیج مستضعفین اجازه داده ‌شد از محل اعتبار مصوب خود حمایت لازم را برای تأمین پوشش بیمه‌ای و جبران خسارت های ناشی از به کارگیری بسیجیان فاقد پوشش بیمه ای در مأموریت‌های مختلف به ویژه دفاعی، امنیتی و کاروان های راهیان نور به عمل آورد.

نمایندگان مجلس به دستگاه های اجرایی اجازه دادند متناسب با میزان آمادگی سازمان بسیج سازندگی، اجراء بخشی از فعالیت های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و غنی‌سازی اوقات فراغت و پروژه‌های عمرانی خود از قبیل احداث و تعمیر مساجد، مدارس و خانه‌های بهداشت روستایی، بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری، آبرسانی به روستاها و همچنین در مناطق محروم، روستایی و مرزی را به آن سازمان واگذارکند تا با استفاده از نیروهای داوطلب بسیجی و مردمی وجوانان و متخصصان به‌ نحو سازمان یافته، اجرا کند.

111/ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
    0 0
    بالاخره ماموریت حداقل 15 روز یا حداکثر 15 روز؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    0 0
    باید بسیجیان فعال بیمه درمانی وبازنشستگی تامین اجتماعی شوند همچنین رزمندگان وضیفه نیز خدماترسانی شوند مثل ممالک دیگر